1.10.07

PREMIÄR!!!

Nu börjar det på riktigt. SSL spelar sin första match om bara tio minuter. Det känns underbart att det äntligen drar igång. Uppladdningen är maximal. Världens bästa islänning sitter i soffan med euroshoppers chocolate cookies och en stor Trocka!

Tipset för dagen är att Dalen vinner ganska komfortabelt. Jag tror det eftersom vi mött båda lagen på försäsongen. Dalen har väldigt många spelare som kan göra den individuell prestationen som slutar med att det blir mål. Carlbom, Bodén, bröderna brothers Robert Holmgern, Skärtil Kronberg osv osv. Sedan är det ju kända för sin fysik och förmåga att "ösa på", att vara tunga att möta. Tycker inte att de bjöd upp till så mycket kamp i vårt möte i Ligacupen.

Caperio verkade sega och visade dålig vilja mot oss. Hoppas att Rappel och Sundbom ska kunna elda på mannarna så att de inte viker ner sig. Ska bli intressant att se hur alla deras nyförvärv ska klara sig. Min känsla är att de är duktiga småttingar som inte riktigt kommer räcka till. De får helt enkelt bevisa mig fel.

Slutresultat Dalen vs Caperio: 8-4

Det som ändå ska bli mest intressant är att se hur TV4 kommer att sköta sig. Hur de lyckas med att få fram sporten innebandy. Kommer det bli den succé som jag tror att det kommer bli eller kommer jag bli besviken. Jag har väldigt stora förväntningar!!

Följ länken här för att se vad Innebandy.se skrivit om sändningen.

/Mr Klister

Inga kommentarer: