14.10.07

Godmorgon världen, än blir ni inte av med mig!

Dagen är otroligt grådassig men kommer krönas med ett otroligt inferno i ett par innebandybloggar men även en innebandymatch i Fyrishov Uppsala. Storvreta tar emot Järfälla, som vimlar av uppsalabekantingar. Jag hoppas och tror på seger. Läs om vad Mika säger om matchen HÄR.

Mika är en skön filur måste jag säga. Han var en spelare som man funderade mycket runt när det blev klart att han skulle spela i vreta även denna säsong. Hur skulle han vara egentligen? Är han så bra som ryktet säger? Är han slut eftersom han inte presterat de två senaste säsongerna? Är han en diva som bara ser så långt som sin egen nästipp?

Svaret är att jag inte blev så imponerad till en början. Rent personligt så är han en helt underbar människa. Ödmjukare får man verkligen leta efter. Han bryr sig väldigt mycket om andra i laget och bjuder in oss nya att "vara med". Lyssnar på vad vi säger osv, det uppskattar i alla fall jag väldigt mycket. Rent spelmässigt så har han övertygat mer och mer desto närmare säsongen vi kommit. Låt mig säga att jag för ganska länge sedan sett storheten i honom.

(Radarpar?)

Mika och jag är väldigt lika när det gäller en sak. Han är fasen inte nöjd bara sådär utan vidare. Jag vet inte om han någonsin varit helt nöjd med en match och det vet jag inte om jag har varit heller. Det finns alltid en hel del att förbättra, både hos honom men kanske framför allt hos mig. Det enda som jag kan hitta som är negativt med honom, det lider inte hans omgivning av utan mest bara han själv, är att han faktiskt kan vara FÖR snäll ibland.

Surfade runt lite såhär på morgonkvisten och hittade en riktigt rolig länk. Detta ÄR humor. Och ja, man FÅR och SKA skämta om ALLT! Här drivs det hejvilt med förintelsen och nazityskland. Kolla igenom LÄNKEN och få er ett gott skratt. Kanske mest är de som är involverade i Facebook som tycker det är kul eftersom man då förstår det roliga men håll till godo.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Har inte hunnit läsa ifatt din blogg förrän nu...vad fint skrivet om Mika! Ta och pallra dig hit en gång så fixar jag korv stroganoff eller något annat på önskelistan...
/Muminmamman