13.10.07

Boorken har gjort det igen!

Boorken har varit i farten den senaste tiden. Han har valt att gå runt på spelare i sitt lag och då ibland bänkat de stora stjärnorna. Detta har han valt att göra för att ständigt ha fräscha spelare att tillgå. Spelare som vill visa att att de ska få mer speltid och spelare som inte spelar tio matcher med småskavanker. Än så länge frid och fröjd.

Nu råkade ett par av dessa stjärnor vara bra en match för att sedan vara bänkade nästa match. Här börjar problemen. Nu tycker det laget som fick stryk av Brynäs stjärnor att det var taskigt att Brynäs ställde upp med sitt bästa lag just mot dom och spelade med mindre namnkunniga lirare i nästa match så att de kunde vinna enkla poäng. Alltså är det orättvist.

Det har varit snack om att förbundet ska gå in och straffa Boorken och Brynäs för att de beter sig osportsligt och på något sätt förbjuda honom att coacha laget på det sättet.

Låt mig tänka en stund. Klart, jag behövde inte så länge. Jag blir ju förbannad! Vem är det som ska bestämma om en tränare/coach har tagit ut det bästa laget? Ska det finnas kontrollanter med på deras träningar som kan kliva in och rätta hans laguttagningar och ändra vilka han tagit ut till match. Det är väl för fan självklart att han coachar laget och tar ut de spelare som han tror kommer vara det bästa för laget i längden. Han är ju inte helt dum i huvudet.

Nu förstår jag om folk hade gnällt lite om det gäller innebandy då vi endast spelar 22 omgångar av vår högsta liga (SSL). Där ska man orka spela en match i veckan med lite helger lediga nu och då utan att det sliter allt för mycket. Skillnad är det när det gäller hockeyn som spelar fyra hundra omgångar eller nått sånt för att sedan gå in i ett slutspel men en jävla massa matcher om man nu tänkt gå långt där. Gör man inte det kanske man hamnar i en kvalserie för att försvara sin elitserieplats min de alsvenska lagen.

Ärligt, lägg ner skitsnacket och låt Boorken coacha sitt lag precis som han vill. Nu kunde det inte komma olägligare för spelarna och honom själv att de fått stryk de senaste sju matcherna men om någon ska göra något åt situationen så är det Brynäs själva och inte media eller någon annan jeppe som ska påverka.

Jag hejar lite på Boorken i den här frågan även om jag inte har så särskilt mycket övers för karln annars. Att det är orättvist hit och dit är det värsta skitsnacket jag hört på väldigt länge.

/Mr Klister

Inga kommentarer: