12.10.07

IDOL!

Nu är det dags för en liten analys av Idol.

  • Andreas: Inte så särskilt bra alls, snarare kass. Det enda jag kunde tänka på var: Han kommer aldrig att vinna den där tävlingen. Det är inte en så bra känsla att förmedla. Att jag kan spela låten på gitarr ger ändå ett litet plus. Juryn snackar bajs.

  • Amanda: En otroligt skön brud som absolut är en av de allra bästa. Jag älskade hennes audition (kolla själv HÄR). I den här låten sjunger hon som en kråka i versen men när väl refrängen sätter igång så äger hon som vanligt. Gillar dock inte att hon sabbar med en bedrövlig inledning.
  • Evelina: Hon är ju grymt söt denna lilla dam. Hon sjunger "For your eyes only", det är en brutalbra låt. Det är ju så att man bara vill plocka upp henne och ge henne en riktig fetingkram. Kishti sammanfattar hennes framträdande jävligt bra: "härfuckinglulhja mam".
  • Marie: En skön låt, "What a feeling". Hon kliver ut och är alldeles fenomenal, om man frågar mig. Eftersom det är min blogg så är det klart att man gör det. "Take your passion and make it happend, en otroligt skön textrad. Jag måste säga att jag diggade den här bruden när hon var med i Big Brother med.
  • Kristoffer: Idols egen DiLeva gör ett skönt framträdande. Jag älskade hans audition och han gör det bra. Det är inte lätt att göra en Louie Armstronglåt. Han gör ett kanonjobb såklart. Och vilken kärlek han bjuder på.
  • Gathania: En ganska trött version av en the Ark-låt. Jag är ingen stor fan av the Ark och det är ett minus. Jag tycker att hon inte sjunger som sig själv. Jag tycker att den var som en radioversion och inte alls så särskilt bländande.
  • Daniel: "Live and let die", grym låt. Kommer bli brutalt! (eftersom jag inte sett det än, vi snackar liverapportering här).
    Snacka om att karln kan sjunga. Absolut en av vinnarkandidaterna lätt. Fullkomligt älskar att han kliver in och styr med kaptensbindel. Vilken jävla killerblickhan levererar. Att han levererar en cliffhanger i slutet är ju bara för bra för att vara sant. Nu behöver han inte oroa sig för att åka ut eftersom han praktiskt taget är bäst.
  • Sam: Speciell version men inte så särskilt bra. Jäkligt häftig röst och han kan gå långt om han bara passar in den lite bättre till låtarna. Låten växer hela tiden
  • Peter Jihde: Otroligt dålig. Tråkig och det känns som att alla hans skämt är skrivna i förtid och det är INTE ett bra betyg.
Resten får ni bedömma själva då jag ska ut en sväng. Det är ju trots allt fredag trots att det är blogginferno. Men jag är snart tillbaks!

/Mr Klister

3 kommentarer:

Johan Sjöstrand sa...

fan mannen, vi ska inte diskutera Idol, det ser jag. Håller inte med om Amanda (hon suger, är urusel och jag fattar inte vad alla ser i henne), Gathania (bäst ikväll) och Peter Jihde (ett proffs ut i fingerspetsarna som sällan gör ett fel). Kul grej du och Limmet kör, keep it up!!

Johan Sjöstrand

Mr Klister sa...

>> Sjöstrand

Ja, som sagt, vad jag tycker står i inlägget. Om alla var överens skulle de ju inte behöva köra programmet. Jihde må vara ett proffs men satan va torr karln är. Ingen spontan humor ALLS.

Anonym sa...

JAG HATAR AMANDA! American Idol är 10 ggr bättre än Svenska Idol.
Hon förstör Cardigans klassiker!
Det ska vara Nina Persson som sjunger eller så får det vara: http://www.youtube.com/watch?v=gvh2KJ2IA0s
Tycker dessutom att Peter Jihde känns malplacerad i Idol. Gynning och Berg borde fått vara kvar.
Har lite svårt för bröderna Jihde också...