8.10.07

Gargarins point of View

Hade nöjet att njuta av Alejandro Fuentes Bergströms syn på mappar idag. Den tackar jag för JayGay. Det förgyllde min afton.

Dagens träning var ganska avslappnad. Skönt att springa bort slagget från kroppen. Trots att jag själv inte lirat så många minuter så känner jag mig ändå lite sliten efter helgens två matcher. Inte sliten på samma sätt som när man spelat mycket men iaf.

Hade äran att springa på IF Vestas (min gamla förening) gamle fystränare/sjukgymnast, Mats Dürén. Han gjorde sitt bästa för att få min rygg att fungera men trots spraket så tror jag inte att det gick till sig. Tack för försöket iaf. Något som är lite tråkigt med att träna på UTK-gymmet istället för Nautilus (boländerna), som Vesta tränade på förra säsongen, är att man inte längre springer in i Cai och Mats. Saknar dom och det svettiga öststatsgymmet där vi spenderade en stor del av vår försäsong i.

Matchen mot Pixbo:

Vi åt helt enkelt upp Pixbo. Jag kände mig dock lite orolig för den fighten innan den startade. Dels för att jag själv inte spelat mot Pixbo själv någon gång och dels för att jag visste att jag själv skulle sitta på sidan och inte skulle kunna påverka så mycket.

De var direkt dåliga och väldigt loja. Nog för att vår insats kanske gjorde dem dåliga men med så många spelare av hög kaliber ska de kunna stå upp bättre. Att vi inte gör mer mål och stänger matchen totalt måste ses som ett underbetyg till oss. För att hänga ut några i motståndarlaget:

* Henrik Quist: Gjorde en patenterad rush efter att ha vänt bort en vretaforward. I övrigt presterade han inte något nämnvärt positivt. Han struttar omkring och domarna vill vara honom till lags. Han får frislag så fort man tittar på karln och han sket ner sig av skräck ett antal gånger när vår Matte Samuelsson kliver fram och sätter stopp.

* Matrin Dahlgren: En landslagsspelare och ska vara otroligt vass framåt och ösa in poäng. Långa stunder funderade jag på om han ens bemödat sig att kliva av bussen som stod parkerad utanför Fyrishov. Jag tror att han var inblandad i en farlighet på hela matchen när han försökte trixa in bollen från ingen vinkel.

* Henrik Delborn: Den store starke forwarden som ska vara en spelare för landslaget. Seg, trött och ofarlig är mitt omdömme.

Låt oss sluta kasta sten i glashus nu men om de kan skaffa lite tändvätska här så varsågod. Det kan de behöva.

Sitter och lyssnar på Esbjörn Svenssons trio. Rent magiskt skön musik. En arbetskollega tipsade mig och har lovat att bränna en skiva åt mig, tack för det. Lyssnar för närvarande på en låt som heter "From Gargarins point of view". För er som inte är så bra på historia eller som helt enkelt inte visste om det så var Gargarin (Jurij i förnamn) den förste människan att resa i yttre rymden. Den 12:e april 1961 flög han ett varv runt jorden på cirka 108 minuter. Farkosten hette Vostok1.

(Jurij Gargarin hämtad HÄR)

Hittar inte låten om Gargarin men om ni är sugna på att lyssna lite på Esbjörn så kan ni kolla in den här länken till en låt som heter "Serenade for the Renegade".

Slut på historielektionen. Mina åsikter om dagens TV-match får ni vänta med att läsa till imorgonkväll. Det skulle bli ett alldeles för långt inlägg om jag skulle lägga till det här.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Johan, kolla den här länken!
Lite annat namn...
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=2013015921

Alvaro