13.10.07

Lim eller Klister

Nu är det dags för inslaget Lim eller klister. Vad är egentligen bäst? Är Klister verkligen ALLTID bättre än lim? Finns det tillfällen där man skulle välja lim före klister? Finns det tillfällen man skulle välja Limmet för Mr Klister? Här kommer de två första av flera frågor/situationer författade av Limmet själv för mig att svara på. Kan vara värt att fundera på för dig med. Vad är egentligen bäst, Lim eller Klister?

  • Fråga (Limmet) Du ska grilla korv med valfria vänner. Du tycker att du införskaffat allt av vikt och börjar grilla. Korven är klar och du ska äta den. Då upptäcker du att du glömt senap, ketchup och dylikt. Vännerna är inte nöjda. I samma veva uppkommer en skogsbrand p.g.a elden. Du och dina vänner blir inneslutna i en ring av eld. Elden tonar på ett mirakulöst sätt ned och släcks. På samma mirakulösa sätt försvinner jorden där elden har härjat. Det bildas en vallgrav runt som är 40 meter djup och det är 10 meter från kant till kant. Ni sitter där och är ganska less. Ingen kan komma till räddning på grund av att ni befinner er i en stuga ute på vischan och era telefoner har ni glömt i stugan 150 meter bort. Ni måste äta och en dåre, bland kompisarna som är otroligt tät, plockar upp en limburk och en klistertub som han av någon konstig anledning har med sig.Han säger: Du får 1 miljon kronor om du antingen har lim eller klister på korven.

Vad väljer du?

(Svar: Mr Klister) Jag måste nog gå på Klister tror jag. Klister känns mer som en senapsliknande konsistens. Jag är väldigt förtjust i senap så det slår nog högre än Limmet. Sedan gäller det nog att svälja i sig skiten fort som fan och låta magen sköta jobbet. Om jag sedan får problem med magen så betalar miljonen lätt mina Losectabletter jag blir tvungen att köpa från apoteket.

  • (Fråga: Limmet) Du är astronaut och ska resa till månen. Dagarna innan resan är du och några vänner och käkar på en restaurang. Middagen är god och drycken är ännu godare. Ni börjar bli smått berusad och idéerna och samtalsämnena blir djupare och djupare. Bredvid ert bord sitter två snubbar och äter. En av dina vänner säger till dig som är astronaut.
- Du ser de där två snubbarna där borta?
- Ja, svara du.
- Vem av dem skulle få följa dig till månen?
Du tittar på dem och väljer. Precis, vem skulle få följa med dig till månen!?

Limmet eller Mr Klister?

(Svar: Mr Klister) Jag skulle nog plocka med Mr Klister. Anledningen är att jag tror att hela grejen, resa i rymden, är ganska tråkig efter att man lessnat på att flyta omkring i tyngdlöshet förstås. Eftersom jag vet att Mr Klister är en jävla tävligsmänniska skulle det ganska snart bli en tävlig om hur snabbt man kan köra raketen skulle det leda till att vi skulle få upp en jävla fart och därmed komma hem snabbare. Jag har förmodligen ändå någon träning eller match som jag måste hinna tillbaka till.

/Mr Klister

Inga kommentarer: