13.10.07

Nede på nergång?

Alexander Nede var förra året, tillsammans med Johan Andersson Canadiens stora ansikten utåt. Nede som flyttat tillbaka till Helsingborg och bort från förorten och Balrog. Nog för att han mäktade med ett sjukt snygg zorromål i en TV-sändning under sin tid där måste jag säga att han passar bättre nere i Helsingborg.

Deras senaste match, TV-matchen mot Dalen, tyckte jag att han inledde alldeles utmärkt. Han var sådär sannslöst taggad och precis tillräckligt jävlig för att precis klara sig undan domarnas vakande ögon. Han blev visserligen bänkad men jag vet inte om jag tycker det var så bra. Dalenspelarna irriterade sig bara mer och mer på den ettrige Nede.

Nu har Herr Andersson flyttat till alplandet och Nede valt att hoppa över till Fatpipe. Eftersom jag själv är sponsrad av Canadien tycker jag såklart att det är lite synd att två stora förgrundsfigurer har lämnat skeppet. Å andra sidan blir det kanske plats för någon annan att ta steget in. Sedan att den spelaren måste få speltid för att kunna dominera i SSL är ju en helt annan fråga. Jag hoppas att min första brottsplats kommer att vara Fyrishov i Uppsala och att jag kommer bli en farlig serieförbrytare eftersom jag lirar med en CNDN-sticka. Även om den inte är lika snygg som Canadiens svarta hitmanvariant så gillar jag den skarpt.

/Mr Klister

Inga kommentarer: