5.10.07

Inför premiären

Falun, med Supermats i spetsen, gör ett roligt införreportage som finns att kolla på HÄR. Jag är själv besviken att han inte flyttade ner hit till Uppsala och frälste vår publik i hovet. Men allt har sin tid. Hoppas dock att vi ska kunna hålla honom borta från vår kasse i första matchen. Men jag utfärdar härmed en varning.

Läget i vårt röd-svarta lag är bra. Vi har styrt igång innebandyn ordentligt nu och formen närmar sig. Själv är jag inte riktigt där ännu. Jag kommer börja premiären på sidan tillsammans med Fredrik och Victorious. Det kommer bli jobbigt att sitta och titta på. Jag vill, precis som alla andra innebandyspelare, alltid spela. Men säsongen är lång och jag är inte särskilt orolig för speltid.

Vår sista träning i onsdags spelades det mycket och lite PP nöttes. Om man räknar bort de gröna (som naturligtvis var överlägset bäst) spelade röda linan mycket bra och skapade många målchanser och gjorde många mål. Hoppas att de fortsätter på inslagen linje.

Jag ser fram emot en grinig match med alldeles lagom mycket fulspel och krig. Jag menar, hur kul kommer Falunspelarna tycka att det är när vi kommer till deras hem och kissar på dom? Nej precis. Det är bara att tänka efter själv hur det skulle kännas.

Falun vs Storvreta: 3-8

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

VINST YEAH!!! Och du fick sitta på bänken hela matchen?
Sätt betyg på skalan 1-5 hur bra du är på att:
Dansa:6

Upp till bevis: Cha-Cha-Cha, Samba,Rumba,Paso Doble på BJ efter att säsongen är slut!?

Mr Klister sa...

>> ida

Jag spelade faktiskt en stor del av andra perioden. och jag var snuskigt nära att hänga till på köpet. TYVÄRR så räddade Ställ snyggt i krysset men intentionen fanns och det var skönt.

Å andra sidan spelar sånt INGEN ROLL så länge man bärgar tre pinnar. Det var mer än vad AIK klarade av i premiären och de ska ju vinna serien är det sagt.

Cha-cha, rumba, samba, habla, babla. Det finns ingen stil som kan tygla mig på dansgolvet. Det finns det många vittnen till. Kanske till och med kommer ett smakprov mot Pixbo i hovet om stämningen är den rätta.

Mr Klister sa...

Det blev nästan ett eget inlägg av det där svaret.