6.10.07

SEGER!

Fy fan va najs! Många bitar föll på plats ikväll. På vägen upp får man nys om att sellessal.com klättrat en placering på IB-maggets blogglista. Nu parkerar man på en 7:e plats (om jag inte minns fel). Det är här jag ska skriva att jag ändå inte bryr mig om någon annan skriver upp mig på någon lista eller inte men sanningen är att jag tycker att det är ganska kul. Tycker någon att jag gör bra saker så är det klart det glädjer mig. Om vi fortsätter på inslagen väg så kommer jag ligga rätt högt i slutet av säsongen.

Nummero uno är denna gång Ehsan. Han levererar som aldrig förr och sprutar för närvarande ut läsvarda inlägg. På väg ut från listan verkar herr Sjöstrand vara. Kan det bero på att han sågar magget så det ekar ända hit till salen? Ja förmodligen. Jag är rätt säker på att det kommer en kommentar om saken också. Men å andra sidan så är han som allra bäst när han lackar ur ordentligt på någon detalj så ös på bara Johan!

På uppvärmningen spelades det fotboll som vanligt. Denna gång spelades det en skön sambafotboll från de äldre. Själv styrde jag och ställde (som Ehsan brukar säga) och slog macka på macka. Testade på att slå en "Joe Cole" till Kimsy (han ser riktigt skön ut på sin bild) men hans avslut smekte precis utanför bortre krysset. Jag fick nöja mig med en ass (även den med Kimsy som avslutare). Att han var en het avslutare kommer jag mer till senare.

Själva matchen då?

Vi inledde bra och dominerade Falun. De sticker upp någon gång nu och då men vi plockar bort deras farligheter enkelt och skapar mycket chanser framåt. Vi leder med 3-0 efter första och har total kontroll. Det som var mindre kul i slutet på första är att Hannes får en smäll mot tinningen i en närkamp och blir liggande. Ingen större fara i längden med honom men han vilade resten av matchen. Man ska inte chansa med skallskador. Om han lirar på söndag återstår att se. Gabbe fick kliva in och lira PP och i förstalinan. Det gjorde han bra hela matchen och var flera gånger nära att näta men får nöja sig med två assist.

I andra perioden släpper vi till lite mer men det vet jag inte så mycket om eftersom jag själv klev in och lirade och då är det svårt att analysera objektivt då jag är så inne i matchen själv. Jag fick avlossa kanonen en gång och då letade sig bollen mot krysset (såklart eftersom det var jag som sköt) men som genom ett under lyckades Ställ i Falunmålet rädda.

I tredje spelade vi väldigt bra och vårdade bollen fint och rullade ut hemmalaget som fick jaga och jaga. Då syndes det på dem att de inte gillade läget. De brunkar på, köttar och spelar vilda western-innebandy och skapar en hel del chanser men vi borde vid flera tillfällen punkterat matchen med ett 5-3 mål. I absolut sista bytet beslutar vi oss för att kontra med fyra gubbar med cirka 12-15 sekunder kvar. Falun tackar och tar emot och kontrar tillbaka, snurrar upp vårt försvar totalt men glömde bort att vi har en fantom som vaktar målet i Micke Karlsson. Snacka om att det måste kännas surt att inte göra mål på deras sista chanser. Jag skulle gissa att ett par spelare i Falun har lite svårt att somna i natt. Det kommer inte jag att ha.

Slarvigt av oss att inte stänga matchen tidigare. Det får vi ta med oss och vi vet ju alla att Vreta har ett enormt sparkapital i nummer 11.

Jag är lite besviken att det inte blev mer kamp på banan. Den där Nisse var totalt anonym och gjorde inte mycket vettigt alls. Jag tycker stora delar av Faluns lag ska tagga ner och foka på att prestera på banan istället för att skrika och gorma för ett frislag hit eller dit.

På vägen hem var det kortspel som gällde. Kimsy inledde med att vara kall, extremt kall. Man kan säga att han gjorde en Maverick. När han började vinna så vann karlsloken tamefan varenda giv. Han radade upp triss i kungar gång på gång. Ja, det är bara att gratulera!

Nu ska jag sova så jag orkar kliva upp och lira innebandy imorgon. Träna bör man annars dör man.

God natt! Jag ska drömma om tre sköna poäng mot Pixbo i ett fullsatt Fyrishov, MUMMA!

/Mr Klister

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort 3 poäng i Falun!
På tal om ib magazinet.Reportaget om Storvreta blev lite lustigt. När man pratar om Micke Karlsson så lägger man upp en bild på Petter Nilsson...bra koll.

Timo

Mr Klister sa...

>> Timo

Haha, ja det hann jag inte ens läsa. Men kul grej. Undrar vad han själv tycker. Men det är ju absolut något man kan blogga om iaf ;)

Anonym sa...

Hej Selle!
Såg att du svarat på mailet men ditt svar har fastnat i bankens stränga filter....vet ej varför. Kan inte öppna det förrän på måndag så du vet.

Kör hårt img!
Kram C

Mr Klister sa...

>> C

aj då aj då! Ja då blir det inte lätt för dig att bena ut vad det stod där. Vi kan ta och lösa det till nästa helg istället då :)

Men läs vad jag skrivit på måndag och tänk över det jag skrivit för det kommer från hjärtat!

Syns imorgon?

Anonym sa...

Hej igen!
Jag läser absolut på måndag! Lillbus är sjuk så vi får se hur det blir img...men känner jag honom rätt så blir han sjukare av att vara hemma (ren ilska och frustration) än att få se "killarna - mina kompisar"...så vi kanske dyker upp.

Hejar ör vi dock alltid oavsett plats vi befinner oss på! Kram

Anonym sa...

Det ska bli härligt att få se er springa in i Fyrishov, ett Fyrishov som kommer att hälsa er med applåder och fyrverkerier.

Anonym sa...

Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

/TS