1.10.07

Skön vinkel

Först och främst: Vilken jävla match!! Otroligt att Caperio kan göra det de gör när det gäller. Dalen gör mål gång på gång bara för att släppa in Caperio direkt i matchen. Måste vara otroligt stärkande för självförtroendet i Täbylägret att kunna komma tillbaka gång på gång. Och det var två lag som verkligen ville vinna extrapoängen. Jag vet inte hur många lägen jag räknade till under de sista fem minuterna, underbart.

Magnus Fredricksson totalsågar TV4:s kameravinkel. Att TV4 skulle sända matcherna med sin huvudkamera på kortsidan har varit känt länge och jag tycker att det faktiskt är helt okej. Gnälla på det nu känns mest beiget. De kan bli bättre på att zooma in när det händer saker och att byta mellan de kameror de har utplacerade runt banan. Att jämföra det vi fick se idag med det första försöket i Globen är väldigt missvisande då kameran då var mycket längre från planen. Jag kan svara dig direkt att JA, TV4 kommer inte ändra på det faktum att de ska sända hela säsongen från kortsidan.

Kul också med inslaget av kanon och kalkon. Solklart val i båda kategorierna, Peder Bodén. Men å andra sidan så är det tungt att åka på den utvisningen. Alla domare hade nog inte tagit den. Dock är det rätt. Man måste balansera där och håna sådär alldeles lagom så att man får sin motståndare ur balans. Skulle varit intressant att se hur Caperio reagerat om det INTE blivit en tvåa. Matchen skulle kunnat balla ur där.

Sedan måste jag såga Innebandymagazinets betyg på spelarna i matchen. Att ge Ramsin en tvåa är ju löjligt. Han räddar tex Caperio med en monsterräddning med bara sekunder kvar av matchen. Detta efter att en otroligt blek Rickie Hyvärinen strulat bort bollen. Enligt mig gjorde han en bra sak under hela matchen och det var framspelningen till första målet. Han tittar upp snabbt och skickar en grym passning i djupet. Alexander Bodén förtjänar också han högre betyg än en 3:a. Han stod för otroligt bra slit och även två viktiga mål. Förutom dessa poster tycker jag betygen speglar matchen ganska bra.

Bäst i Caperio var Johan Hedlund och ständigt farlige Crippa Svensson.

Jag måste plussa för både Innebandymagazinet och Innebandynytts täckning med intervjuer och reportaget från denna första omgång.

Största frågan jag sitter med efter matchen är om det verkligen var en passning eller ett skott från Christoph Hofbauer i PP som letar sig fram till Ketil och 3-2 till Dalen.

På fredag ska Storvreta spöa Falun på bortaplan, det känns helt okej.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Mona sa...

Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om kameravinkeln.
Men det är väl en vanesak antar jag...
Se till visa vad som gäller på fredag, synd att ni börjar borta. Men vi får ju alla möjlighet att välkomna er in i Fyrishov på söndag.
Äntligen är det dags!

Anonym sa...

Håller verkligen inte med dig ang kameravinkeln. Såg du om något av målen gick in högt eller lågt utan att se reprisen? Tragiskt var ordet sa Bill.

F ö så heter han Johan Edlund...

Lycka till på fredag

Mr Klister sa...

>> LG

mmm, jag vet att han heter Edlund. Jag var nog ganska trött när jag skrev det plus att jag skriver i högt tempo.