20.10.07

Helgens matcher

Många matcher avverkas varje helg och säsongen är i full gång. Själv är jag mest intresserad av den norra ettan då jag gjort ett antal säsonger där. Jag känner många spelare i Umeå City, Sirius, Årsta, Storvreta/Vesta, Alba, Örnsköldsvik och Gävle. Det spelas väldigt intressanta matcher denna helg.

Storvreta/Vesta inledde omgången med att käka upp ett tamt Sirius med 2-1. Inte okej för Sirius som härmed har tappat en otrolig massa respekt från de andra lagen. Nu får de helt enkelt börja gnugga för att förtjäna den igen.

Årsta fortsatte som de inlett med att förlora. Frågetecken för inställningen och stämningen i truppen. Deras nästa match mot Storvreta/Vesta blir otroligt viktig. Den kommer nog att bli svår tror jag. S/V kommer med stärkt självförtroende och kommer att ha samma roll som Årsta är vana att ha inför match. Att vara det yngre laget som inte har något att förlora. Laget som spelar med den ungdomliga entusiasmen och mycket väl kan sno med sig en seger trots orutinen. Klarar Årsta av att vara det mognare laget?

Umeå City, där jag spelat ett antal säsonger och lärt mig mycket, har precis besegrat Alba borta i den legendariska arenan med läktare på KORTSIDAN. De var helt enkelt före sin tid och kanske en förebild för TV4:s satsning med kameraposition. City vinner en relativt enkel seger och äntligen har min gamle vapendragare #33 Niko Halttunen a.k.a Daniel Jernberg kommit igång med produktionen. 1+3 blev det i dagens fight. Har han sadlat om till asskung på gamla dar månne?

Imorgon är det dags för den mest spännande matchen. Den mellan Gävle och Umeå i Träffen. City har gått upp i serieledning men är tätt följda av Gävle som har två matcher mindre spelade. Segrar City här så kan de bli riktigt farliga för slutsegern. Om Gävle vinner kommer de bli svåra att hinna ikapp. Nu kommer såklart båda lagen ha chans att fightas om segern vad än resultatet blir men jag tror att det kommer vara en match man INTE vill torska. Davids första riktiga prov som tränare för Gävlegrabbarna.

Gävle har match idag också mot Örnarna från Ö-Vik. Jag har fått rapporter från deras träningar att de aldrig varit bättre och att deras förstalina är utomjordiskt bra. Nu är det upp till bevis. Om de ställer till det för Gävle idag, och de kan vinna mot vilket lag som helst i serien, så kommer de absolut kunna haka på i toppen. Firma Björn och Benny är svårstoppade, speciellt med Fritte som dryg målskytt på sidan. Jag har inte gillat honom från våra matcher och det kanske är ett gott betyg vad vet jag. Säkerligen ganska många som inte gillar mig heller så det kanske är så med stora spelare ;) Matchen har precis börjat.

Spännande nöje man har såhär på helgerna, sitta och uppdatera innebandy.se för att hänga med i resultaten. Så går det om man ska vara innebandynörd antar jag.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är väl ett antal Storvretafans som kommer att sitta som "klistrade" på läktaren i Botkyrkahallen och förhoppningsvis se dig "limma" en eller annan boll i krysset under matchen mot Balrog. Spelar du bara hälften så bra som du bloggar så kommer det bli en väldigt trevlig söndagseftermiddag i södra Stockholm.
Stort lycka till mot Balrog!!

Mr Klister sa...

>> edde

Tackar så mkt. Jag ska, som alltid, göra mitt allra bästaste!!

Anonym sa...

http://innebandynorden.blogg.se/1192907229_kanebjrk_har_en_gs_op.html#comment