26.10.07

Clash of the Titans!

Kul att det finns folk där ute som vill läsa mer av det jag skriver. Det kommer det kommer, sa pojken.

Underbar dag idag. Slutade jobbet klockan 15:00 och hade tid att glida ner på stan för en fika med Svahn. Det var fan inte igår. Att till och med få chansen att strosa omkring lite på stan utan att kolla på något speciellt var skönt. Nog för att det är lite skönare en varm sommardag när damerna inte är klädda i björnfällar utan snarare fladdrande klänningar och med blommor i håret.

Hittade iaf lite uppslag till möblemang. Har som sagt ganska nyligt flyttat och nu är det mycket jobb med att få lägenheten att se bra ut. Jag har insett att jag inte är någon stjärna på inredning men man lär så länge man lever. Nästa projekt i hemmet är gardiner + gardinstång och ett barbord. Kanske en extra hylla också.

Jag måste säga att Westmans krönika satte ribban för framtida skribenter. Jag har redan nu minst tre potentiella gästskribenter så om någon av er läsare är sugna på att få utrymme är det bäst att ni hör av er snarast om ni ska hinna med under denna säsongen. (skicka ett hemligt mejl till mig på selle@hotmail.com om ni är intresserade så får vi se om just DU kan kvalificera dig)

På söndag är det dags för "Clash of the Titans".
Eller iaf denna säsongs titaner hittills, Storvreta vs Warberg. De ska komma och hälsa på i vår borg Fyrishov. Det ska bli kul då vi ligger på plus mot dom än så länge denna säsong. Hoppas att jag ska få en chans att springa in i deras målvakt igen. Nu kan de ju inte gnälla på att "det här är ju för fan bara en träningsmatch" när jag kör över deras burväktare. Om han inte vill rädda så är det ju bara att flytta på sig så kan jag rulla in bollen utan besvär. För mig skulle det vara helt okej även om det inte skulle kännas lika kul.

Eftersom vi inte direkt är nöjda med vår förra match så får vi låta det gå ut över Warberg helt enkelt. Ska jag vara ärlig så måste jag säga att Balrog inte alls var särskilt bra. Kanske låter lite löjligt eftersom de faktiskt spöade oss men så är det. Det ska bli intressant att få möta ett lag som verkligen kommer försöka SPELA innebandy. Ett lag som vill skapa något.

Om ni är sugna (klart att ni är) så är det bara att smyga ner på Fyrishov på söndag. Matchen startar klockan 16:00 men vill ni få plats så är det nog bäst att vara där ett bra tag innan då det garanterat kommer vara mycket folk på läktaren. Klappa igång och heja fram oss till en ny seger. Vi behöver ert stöd!

Nu fick vi också chansen att se deras match mot Falun på TV och det är klart att det är en fördel för oss. Jag tycker att Falun var med länge och att det rann iväg lite onödigt på slutet. Däremot måste jag säga att jag tyckte att många Warbergspelarna verkade skraja när Falun höjde nivån på sitt fysiska spel. Att gnälla på att de spelar vårdslöst och farligt tycker jag är löjligt. De spelar tufft och går såklart över gränsen lite då och då.

Spelar tufft och ibland fult gör även spelare som Quist men skillnaden är att han råkar vara stor stjärna och landslagsspelare så då går det ju inte att säga nått. Hellas har ju lagt ner sin karriär nu men han var också en lirare som kunde smälla på om det behövdes. Ifjol såg det flera gånger löjligt ut när de stora landslagsstjärnorna kunde göra lite vad som helst och komma undan med det. Sånt gillar jag inte. Det är helt okej att släppa tufft spel men då ska det vara lika för alla.

Jag kan till och med sträcka mig till att: OM vi nu vill att innebandyn som sport ska gå framåt så MÅSTE det tillåtas tuffare spel med kroppen. Något jag gång på gång blir galen på är att när någon är stressad och fastnar mellan två motståndare blir det nästan alltid frislag. Om man i det fallet jämför med fotboll är det snarare tvärtom. Har någon blivit fastpressad av två motståndare så får de praktiskt taget göra vad som helst för att få med sig bollen ut. Han som fastnat får helt enkelt skylla sig själv.

Det är, som det ser ut nu, meningslöst för lag i SSL att fundera på att kliva upp högt och pressa sina motståndare. Det enda som händer när man börjar få tag i dom är att det blir frislag.

Nej, nu har jag gnällt klart. Nu ska jag ner och hämta tvätten. Tänkte att jag skulle lukta som en nyponros i morgon på träningen.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka, vi är ju många som förgäves surfat in på din sida ett tag nu.
Ser fram mot att få se er ta ut frustrationen från Balrogmatchen på Warberg i morgon. Hoppas att många med mig kommer att finnas på läktaren för att hjälpa er i matchen.
Lycka till!

Anonym sa...

För att citera Thåström fan fan fan

Från gårdagen apropå ingenting:
Heja Suomi!
- Men Finland spelar ju inte nu.
- Nehe
- Gabriel,vilken färg har Finlands flagga?
- Vet inte
- Blått och vitt, vad har pappa för färg nu?
- Rött.
- Bra,då hejar vi på Storvreta när pappa och farbror Hannes spelar i rött och svart och när dem spelar i vitt och blått så hejar vi på Finland.
- Okej Ida,HEJA SUOMI!

han är så skön lill-Gabriel.

Anonym sa...

Trevlig läsning måste jag säga..För alla som har facebook finns det nu en Storvreta Innebandy-grupp startad..så joina =)

/Therése