14.10.07

Seger!

Matchen i Hovet mellan Storvreta och Järfälla inleddes i ett högt tempo. Även om Järfälla inte skapade överdrivet mycket chanser så höll de ett högt bolltempo med mycket rörelse. Vår förstalina var briljant i första perioden och Kimbo pillade in mål efter mål. Tyvärr blev det inte någon speltid för mig själv men det får helt enkelt komma när det kommer. Jag är redo!

Vi käkade upp Järfälla och det var inget snack alls om vilka som skulle vinna. Vår andra period var inte så bra men den blev sönderryckt av utvisningar hit och dit. I tredje spelar vi mest av perioden och vi bjuder dom på ett par onödiga mål i slutet av matchen. Där måste vi lära oss att spela med bättre skärpa. Det är precis sånt vi ska öva på varje match. Att vi utför varje byte, varje närkamp, varje minut, varje sekund så absolut bra som vi bara kan. Har vi satsat allt och gjort allt vi kunnat och förlorar så kan vi stå med raka ryggar och säga att vi gjorde vad vi kunde.
Alldeles nyss slutade en underbart bra film, "I Döda Poeters Sälsskap" (Orginaltitel: "Dead Poets Society). Den får verkligen känslorna att svalla inom mig. Robin Williams är fenomenal som läraren John Keating. Scenen i slutet när eleverna i hans klass ställer sig upp på sina bänkar för att hedra honom är magisk. Sådana ögonblick när människor hedrar andra är otroligt starka för mig.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klassiker. Men synd att kanalerna visar den så ofta. Det är ju en film man vill plocka fram ur skåpet, damma av och njuta av varje gång. Nu har man sett lite för mkt av den att jag inte skulle vilja peta på dammet. Men håller med. Dubbelmoral. Hmm.

Mr Klister sa...

>> Anonym

Tjaa, jag tycker den är värd att visas ganska ofta. Sån kvalite kan man se fler gånger och vill man inte igen så kan man ju faktiskt hoppa över den en gång.