1.5.09

Valborg

Vilket mayham det var igår. Vansinne är nog det ord som bäst beskriver gårdagens strapatser. Folk överallt, öl överallt, filtar överallt, picknick överallt men framför allt skräp ÖVERALLT! Det är helt sanslöst hur mycket skit folk släpar med sig ut i parkerna.

(Bild: Stekarna hade hittat till gräsplätten utanför mitt hus)

Det är kul med hela grejen, sitta ute i valfri park, njuta av solen och käka lite grillat. Att man varje år bränner sönder armar och ansikte hör liksom till. Största besvikelsen med gårdagen är helt klart att det inte blev någon vattenmelon. Att käka melon i solen är fan svårt att slå.

Jag hade räknat med att träningsverken sedan i tisdags skulle börja avta men jag vette fan om det inte är värst tre dagar efteråt när man har tränat ghetto-gymnastik med ninjor.

(Bild: Även ninjor behöver komma ut i solen.)

De som inte varit här har nog lite svårt att tänka sig vidden av fylla, sol och fest.

Solen strålar som fan och jag är inte ett dugg bakis, skönt. Däremot hoppas jag på mulet tills ikväll. Jag ska nämligen sitta på en buss hela vägen upp till björkarnas stad Umeå. Tydligen åker jag upp lite för sent då Club A Säl ska avnjuta ett härligt träningspass strax. Nåja, jag får göra lite armhävningar på bussen eller nått.

(Bild: Sopstation?)

Väl mött nästa år på valborg...

/Mr Klister



Inga kommentarer: