9.5.09

Bloggar i Korea och vildmarken

Min polare Jesper Mattsson har varit med om en jävla resa senaste halvåret. Han har gått från en snubbe som är intresserad av att ta lite kort när tillfälle ges till att jobba heltid på Innebandymagazinet (och deras andra två tidningar, en handlar om golf och en om fotboll). Han brukar snacka med mig via msn från alla möjliga delar av världen.

(Bild: Jesper Mattsson)

Man blir ju jävligt avis på karl. Vad pysslar han med just nu då? Jo det ska jag tala om för er!


Han befinner sig i Sydkorea för att promota sporten innebandy. Ett par freebandyspelare, Magic (från Helsingborg) och tränar-Vidar har kastat sig på flyget dit och ska tydligen vara med i någon TV-Show på en kanal med, i snitt, 11 miljoner tittare.

Jesper publicerar lite av sina bilder under dagarna och berättar vad de pysslar med. Spana gärna in den bloggen han skriver på magget (KLICKA HÄR).

(Bild: Jesper Mattsson)

Jag tror nog att magget fick upp ögonen för honom ifjol när han fotade för IF Vestas räkning på vår Vesta Revival. Jag skickar in några sköna smakprov från det, för det börjar ju brännas nu och den 23:e så är det dags igen. Jag tror att det är 27 som tackat ja redan så det blir en jävla fest... jag menar match.

Även om inte alla tror på det så har jag faktiskt fler än en polare. En av dom heter Micke Meijer och han gillar att fiska. Han har ett helt sjukt mäktigt projekt på gång som jag tyvärr inte får berätta om ännu men snart så kommer det att skrivas mer om det här.

Till er som är intresserade av fiske så säger jag bara vänta så ska ni få se på grejer!

(Bild: Jesper Mattsson)

Nu ska jag nog ta på mig lite kläder och glida iväg till en tredje polare och flyga lite kite på hans bakgård. Enligt utsago så ska det vara förbannat roligt.

22:a Maj, Perrys Gym, då jävlar smäller det...

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kite-flygning rekomenderas starkt. Så otroligt kul. Tur för dig att du är något stadigare än mig då jag hade vissa problem med att hålla mig på marken...

Knät sa...

Varför blev jag anonym? Hemligt värre. Hm!

Mr Klister sa...

>>Knät

Härligt med hemliga snubbar ;) Vi får se om jag är någon hejare på kiten eller inte.

Ida sa...

Selle,får jag sitta som sargvakt? Lite kvinnlig fägring behövs ju.... *LOL*

Mr Klister sa...

>> Ida

Haha, jag tror inte att vi kommer behöva någon sargvakt men det är ju öppet att komma som publik.