17.5.09

Vafan, klippen passar inte men det skiter jag i!

Det är söndag och solen strålar in genom fönstret. Fan va härligt att det är sommar! Man blir så sugen att vara ute och frotera i solen, spela beach och inte minst äta vattenmelon. Jag tror bestämt att det blir en liten promenad till Willys (eller kanske torget och fruktståndet där) nu innan frukost och handla lite melon som man kan tugga i sig ute på gården. Fan va najs!

Nästa innebandysäsong, som för övrigt känns väldigt avlägsen när man tittar ut genom fönstret, börjar klarna mer och mer. Alternativ väljs bort och snart ska jag nog kunna slå fast var jag kommer göra mål nästa säsong. Oavsett var det blir så räknar jag med att öka på min poängproduktion från föregående säsong REJÄLT! Det är fan dags att börja göra lite mål.

Jesper Mattsson har kommit hem från asien och Sydkorea nu och jag ser verkligen fram emot att läsa en lite utförligare redogörelse från resan och alla strapatser han varit med om i nästa ex av magget. Kanske att man kan få någon "behind the scenes"-historia också.

Nästa helg kommer bli galen. Det kommer smälla ordentligt på fredagen men även lördagen kommer att bli magisk. Hoppas bara att allt går i lås. En hel del ska nog klarna upp ikväll.

Bellator har på ett par veckor dragit den mäktigaste submissionvinsten (Toby Imada) OCH den fetaste knocken (Yahir Reyes) jag sett på LÄNGE. Jag varnar för starka bilder. Om man inte gillar att titta på när folk får ordentligt med pisk så ska man nog inte titta på de här två klippen.

(knocken)



(submission)

Gamle Horta, som jag spelat en hel del med i Umeå City tar steget över till damlaget och rollen som tränare. Det ska bli kul att följa honom och se hur han lyckas med det. Horta är en jävla skön snubbe som körde Porsche som junior. Det är fan inte illa pinkat. Läs mer HÄR.

Rykten säger att en liten junis knäppte seniorspelarna på näsan och slutade tvåa i Storvretas coopertest. Nu var inte alla A-lagare med och sprang men nog bör det vara lite svårare att kliva in som liten junis bland de stora namnen? Kan det ha varit en motivationsfråga? Springa coopertest som är så kul!

Nu kom detta inlägg inte alls att handla om det jag tänkte skriva om när jag satte mig vid min dator. Så kan det gå ibland.


/Mr Klister.

4 kommentarer:

Ida sa...

Selle,vart nånstans spelas matchen på lördag och när?
Och den viktigaste fråga: Kommer Gabbe?

Mr Klister sa...

>> Ida

Klart som fan att Gabbe kommer.

Matchen spelas i fyrishovs B-hall och vi har hallen från klockan 13:00 om jag inte minns helt fel.

Ida sa...

Oki doki,när börjar själva spelandet då???

Mr Klister sa...

>> Ida

Ja, det märker du om du kommer :)