4.5.09

Kung Fu i botaniska trädgården

Eftersom jag gett mig in på ninjans väg så kunde man beskåda det före detta kylskåpet Johan Selander i botaniska trädgården mellan 19-21 idag. Alla möjliga olika strechövningar och ninjasparkskombinationer nöttes gång på gång.

Det finns en chans att jag kommer vara riktigt farlig till sommaren 2009. Målet är att göra hundra armhävningar i ett svep, bli MYCKET vigare (tänkte skriva att jag skulle kunna gå ner i split men det var lite FÖR vågat) och bli tight "like a mans anus" (som Borat brukar säga).

Ni som känner mig kanske tänker: Tja, hundra armhävningar, han är ju lagomt dum i huvudet så det kanske han klarar men att bli vig kan han ju glömma.

Ni ska få se, ni ska få se...

Jag satt inatt åtta och en halv timme på en jävligt oskön och fullbokad buss från Umeå till Uppsala. Jag hade, predcis som under resan upp, tänkt fördriva tiden med att surfa runt på nätet och skriva blogg. Kanske kolla på några nördiga träningsklipp också. Nu fungerade såklart inte routern på just den buss som jag åkte med så det blev till att snöa in i MMA-världen och titta på lite gamla galor och fighter från TUF säsong 7-9.

Tydligen så utspelade sig en MMA/thaiboxningsgala i gamliahallen under lördagen, Battle of Botnia. Ett jävligt lamt namn om ni frågar mig men tydligen så var det ganska sköna fighter. En av mina medresenärer hade varit där och berättade om en del roliga saker osm hände under matcherna. Han och hans tjej hade åkt upp från Norrköping och han sysslade med MMA, kul. Han verkade vara en skön snubbe och hade tatuerat in K R A M på högerhandens fingrar (så om han slog dig i ansiktet så skulle allt du såg vara KRAM). Kul grej om man nu sysslar med fighting.

Nu ska jag sätta mig och strecha lite mer och gnälla lite för mig själv för att jag inte kommit så långt och att det gör ont och att det säkert finns något annat sätt som är mkt enklare att bli vig på. Undrar om de har någon bra pryl på TV-Shop som man kan köpa så man kan titta på TV samtidigt och gömma den under sängen sen. Det ska ju inte vara ett dugg jobbigt vad jag förstått.

Syns snart, Heja Detroit!!

/Mr Klister.

5 kommentarer:

Mona sa...

Du får väl bjuda in alla dina läsare/fans till en uppvisning sedan :o)

Mr Klister sa...

>> Mona

Ja, vi får se hur det blir med den saken. Chansen är ju att det inte blir så många eftersom det inte är så många som följer min blogg nu för tiden.

Mona sa...

Ja, då behöver vi inte trängas för att se bra.
Snart har du nog dina läsare tillbaka, om du fortsätter att skriva förstås.

Och du, tack för gratulationen :o)

Mr Klister sa...

>> Mona

Ja, du får hjälpa till att sprida ordet bara så ska det nog gå bra.

Det var så lite så.

anniesauditorium.blogg.se sa...

SMÄRTA är enda vägen till vighet! Det gäller att bara att försöka hitta en njutning i det. Något jag aldrig lyckades med under alla miljoners danspass. You go, klister!