1.5.09

Nya tider, ny (eller ja inte ny men ändå) teknik...

Då sitter man på bussen då. Jag skulle väl gissa att det är cirka 58 mil kvar till slutdestinationen, Ume, just nu. Det tog en stund för mig att hitta eluttag (finns tydligen på vart tredje säte på Y-buss nu för tiden, BRA jobbat), smyga fram laptop, duka fram fikabrödet och starta igång.

Ifjol, när jag kuskade runt landet med Storvreta IBK så väcktes min hunger att skaffa bärbar. Var och varannan spelare satt med sin laptop i knät och spelade antingen poker på nätet, snackade på msn, läste om vag magget trodde inför eller om den just spelade matchen eller kanske såg en nyligen nedladdad rulle. Staffan hade såklart sett alla klipp och filmer tidigare.

Jag vill också tänkte jag. Det skulle ju passa mig perfekt att kunna fördriva lite annars ganska seg busstid med att skapa mina inlägg i salen. Sanningen är ju att endast en promilles promille av alla de inlägg som skapas någonstans innanför pannbenet på mig tapetserar salens väggar.

De allra flesta idéer och åsikter faller bort när tidspressen dyker upp och det finns annat intressant att lägga tid på. Men här har jag nu äntligen chansen. Jag sitter på en buss och ska så göra i lite drygt åtta timmar till. Laptopen ligger i knät och fingrarna går varma. Största problemet är bara att det är så förbannat mycket folk som valt att resa norröver just nu, det är det vanliga oflaxen, eller vad säger du JG?

Om jag nu kommer igång med bloggandet på riktigt återstår att se men en liten gnutta ljus skymtar jag iaf på blogghimlen. Kanske dyker det upp fler inlägg under resans gång, kanske inte.

Näe, om man kanske skulle ta och kolla in senaste avsnittet av "The Ultimate Fighter" som jag absolut inte laddat hem olagligt till min dator.

Jag knycker lite från Katla: Vi syns i marshallens skugga...

/Mr Klister?

3 kommentarer:

Mona sa...

Kul att du är på banan igen :o)

Ingrid sa...

trevligt ställe det där Umeå... Hoppas du har kul.
20 grader VARMT i skuggan i MAJ, det är stort.
Njut av livet!

Mr Klister sa...

>> Mona

Tackar tackar.

>>Ingrid

Ja det är ett fantastiskt ställe! Det låg fortfarande kvar en hel del snö i helgen, det blev jag lite förv¨nad över då all snö försvunnit från min nuvarande breddgrad för ganska länge sedan.