19.5.09

Hur i helvete kan man...

...vara så jävla dum att man beslutar sig för att gå till fyrishov, träna ett innebandypass och sedan snöra på sig dojorna och gå hem när man har ett skavsår under hålfoten stort som en femkrona?!

Ja, rätt så jävla dum måste jag nog allt vara trots allt. Åtminstone har jag något som jag kan skylla på för att mitt lag förlorade idag igen. Det där med dåligt genrep kanske kan vara bra att ha med sig. Då kan man använda det som bränsle när man behöver det.

Beslutet närmar sig och nu är det mest bara att bestämma sig för vilken klubb och vilken division som jag ska representera nästa säsong. Det är väl kanske inte innebandysveriges intressantaste övergång men någon kanske bryr sig. Hur som helst tycker jag att det är viktigt att jag gör rätt beslut så att jag inte ångrar mig i efterhand.

Jag har börjat följa MMAbloggen slaviskt på senare dar. Jag har helt enkelt inte insett hur jävla bra den är.

Oj, nu kokar vattnet, i med pastan, sedan majsen och sist blanda i mackrilburken, MUMMA! Sedan pumpar jag nog i mig ett par liter vatten också såhär på kvällskvisten.

Där, på MMAbloggen, kan man läsa om alla möjliga olika galor och fighters. Allt från Sengoku, shooto och Affliction till den numer självklara UFC avhandlas. Vill man hänga med i vad som händer i MMA-värlDet är till exempel intressant att höra om att tyskarna inte alls verkar särskilt välkomnande inför UFC-gala nummer 99 i Köln. Den går på min födelsedag (13:e juni) och är titulerad The Comeback.

Ett ganska trött mainevent om ni frågar mig mellan Rich Franklin och en Wanderlei "the Axemurderer" Silva som har blivit helt sönderslagen i sina senaste matcher. Oddsen på att Franklin kommer gå segrande ur den duellen med en knock är ganska låga. Däremot blir det kul att se vad Mirco Crocop kan uträtta mot Mustapha Al-Turk.

Däremot så ser nog de flesta fram emot UFC 100 och 101. Då jävlar kommer det smälla! Vad sägs om de HÄR matcherna?! Anderson Silva vs Forrest Griffin är såklart mest intressant. Men jag gillar även att TUF-vinnaren Amir Sadollah kliver in i oktagonen igen och även så Matt Riddle. De är två unga talanger som ska bli roligt att följa. De står båda på 2-0-0 i UFC.

Den 22:a närmar sig med stormsteg och då smäller det! PANG!

/Mr Klister

4 kommentarer:

#19 eller #9 sa...

Jag bryr mig...

Mr Klister sa...

>> #19 eller #9

Härligt att det finns någon som är intresserad då iaf :)

Mona sa...

Vi är nog betydligt fler som är intresserade av att få veta vad som händer

Mr Klister sa...

>> Mona

Ja då är det inte länge kvar att vänta för er då ;)