27.5.09

Intervju på Storvreta U:s hemsida


Hallå Johan, det blev alltså Storvreta ungdom som fick din namnteckning till nästa säsong:
Jajjemen. Det ska bli förbannat spännande att se vad jag kan tillföra detta unga och talangfulla lag.
Du har nu spelat i SSL, Div 1 och nu Div 2, hur kommer det sig att du skrev på för Storvreta U?
Jag har gjort en otrolig resa under mina år som innebandyspelare och har ganska många division ettsäsonger under mitt bälte i Umeå innan jag flyttade ner hit också. Det var många faktorer som gjorde att jag till slut hamnade i Storvreta. En av de största handlar om att återförenas med JG. Det ska bli fantastiskt att kampera ihopmed honom igen.
Storvreta U har höga förväntningar/förhoppningar på dig nästa säsong hur ser du på det?
Det känns bara bra. Jag oroar mig inte så mycket om vad andras förväntningar på mig.Jag har väldigt höga krav på mig själv och är inte alls nöjd med mina senaste säsonger och det är dags för mig att visa vad jag kan.
Hur kommer din roll att se ut i laget tror du?
Jag hoppas kunna hjälpa till att, som Forsman kallar det, dra loket. Jag är en ganska starkpersonlighet och jag hoppas att det ska kunna hjälpa laget så mycket som möjligt. Vad har du för kunskaper om laget så här långt?Jag har hittills endast gjort en träning med laget och även en träningsmatch mot IBK Handen. Några av spelarna har jag sett i A-laget i vintras och det ska bli kul att se hur det går för de som får chansen att tillhöra truppen när serien drar igång. Helt klart finns det otrolig utvecklingspotential i de spelare som kommer ingå i truppen. Sedan har jag gått igenom truppen med Mange och JG.
Hur tycker du att serien ser ut? Vad vet du om motståndarna?
Man ska fokusera på sig själv och inte på vilka man möter. Vi ska se till att vinna så många matcher som möjligt. Det är inte svårare än så.
Vad tror du om Storvretas chanser i år?
Vi kommer garanterat att sikta på att vinna varje match vi deltar i. Jag har under hela min karriär aldrig gått in med någon annan inställning än att försöka vinna alla matcher. Det kommer jag självklartinte att ändra på nu.
Du kör försäsongen på egen hand med bl.a kampsport, berätta:
Jag älskar att träna i alla möjliga olika former. Jag har börjat träna Thai/kickboxning på Perrys Gym under våren och faktiskt redan gått en klubbmatch. Det är fantastiskt roligt och även väldigt bra träning. Jag spelar även basket, fotboll och styrketränar så det är full fart och jag är nog bättre tränad nu än någonsin. När jag har tid brukar jag smyga in i gymnastikhallen och träna med en övertänd gymnast, min polare Pedro och en livsfarlig ninja.Mina motståndare i vinter får se upp helt enkelt.
Då återstår bara att hälsa dig varmt välkommen tillbaka till Storvreta och stort lycka till nästa säsong!!
Tackar tackar. Jag ser fram emot en kanonsäsong i Storvretas färger.
/"Selle", "Semjonov" Selander

Inga kommentarer: