23.2.07

Umeå City och Mentorn


Jag har spelat en hel del säsonger i Umeå City och har alltid hållit det laget väldigt högt inför alla mina vänner och annat löst folk som jag träffat här nere i Uppsala. Nu är det så att City inte längre har något att spela för, utom äran då förstås. Trots det blir jag ruggigt besviken att de inte kan göra bättre ifrån sig, för bra har dom fan inte varit alla matcher, nu på slutet. De har torskat mot både IBK Handen och Ö-vik nu de senaste två matcherna och för vår del i Vesta så kan det få katastrofala följder. I och för sig borde jag insett att årets upplaga av City inte alls var lika stark som fjolårets när de inleder med fyra raka förluster.

Nej härmed plockar jag fram stora motorsågen från garderoben och totalsågar Umeå Citys inledning OCH avslutning på årets säsong. Betyget är bedrövligt!

För att tänka på annat har jag frustrerat sökt runt på nätet och hittat en glipa in i framtiden. Precis som i raklamerna för pensionssparande visade det sig att man kan resa i tiden. Under denna resa fick jag äran att ta del av ett filmklipp av "Mentorn" när han, 30 år fram i tiden, släpper loss på en konsert.Kul och se att han verkar vara vid god vigör och fortfarande lika smidig som nu.


Klippet ser du HÄR.

/Mr Klister

Inga kommentarer: