22.2.07

En skön #60

Då var det dags för post nummer 60.

Sedan den 13 december har jag alltså hunnit med att posta hela 60 inlägg. När jag började trodde jag nog att jag skulle ligga på cirka ett inlägg per dag i snitt. Nu har det blivit något mindre. Det exakta snittet ligger på 0.85 inlägg per dag. Jag blir lite besviken nu när jag tittar på det men det har varit en del perioder när jag inte skrivit så mycket. Den kanske största anledningen är nog att det ofta blivit ganska långa inlägg och då blir det svårt att hinna med fler under samma dag.

Nåja, nog ska jag lyckas komma upp i minst ett per dag tycker jag, eller vad säger ni? (i alla fall som snitt)

En mäktig helg närmar sig. Sista träningen är avverkad innan matchen på söndag mot IBK Handen. En vinst där och vi kommer att äga en plats i division 1 norra nästa säsong. Det skulle smaka rätt gott. Känslan är bra lagmässigt. Vi har haft skön stämning på träningarna och vi kommer att léendes spela igenom söndagens match om jag får sia. Kul att läsa om Limmets analys av Övikarnas match mot "ger ni oss ett finger så tar vi hela HANDEN". Jag inser att jag gillar dåliga skämt.

Har spelat med röda linan hela veckan och vi har pulveriserat allt motstånd. Vem minns inte 4-2 segern med mål i slutsekunderna under onsdagens träning i Fyrishov. Till dagens träning blev det plats i blodhundslinan (den blå). Känslan är bra och frislaget burken är inövat och kommer sitta som en fläskläpp i Handens högra kryss. Jag kan bara säga en sak, jag skulle inte vilja stå på andra sidan när blodhundsinnebandyn skördar sina offer.

Inte konstigt att man kände sig som en duracellkanin under dagens pass då man laddat upp med norrländsk grötmiddag för två. Världsklass säger jag bara!

I vanlig ordning så är jag inte riktigt nöjd med vinkeln och måste nog fila lite under helgens lediga dagar så att jag blir nöjd till på söndag.


Avslutar med en snutt lyrik som jag brukar lyssna på innan nedsläpp för att tända till.

"Nobody is perfect but I’m pretty fucking close
And I’m here to give you all a heavy heavenly dose.
I think you better listen ‘cos I know who you are
And I think that you should treat me like a superstar
Because I’m more than just a human I’m a gift to all of you
And I’m here to make sure that my message gets through
I wonder if you’re really all as dumb as you look
Or are you smart enough to learn the rules in my book
I hope you understand that the knowledge I bring
Puts me in the position of a god or a king
‘cos I’m blessed with the gift of the magic touch
and I wouldn’t say that I’m asking for to much
all you have to do is get down on your knees and pray
and I promise you the remedy is on its way
but you can never be like me so don’t waste your time
because I reign supreme and my position is divine"

Någon som vet var det kommer från?

/Mr Klister

2 kommentarer:

Tomas sa...

Clawfinger - Biggest and the best.

Vad vinner jag?

Trevlig blogg f.ö, alltid kul med innebandysurr.

Mr Klister sa...

Det var ju såklart rätt Tomas J. Imponerande att knäcka det sådär rakt av men å andra sidan så är det inte så svårt att bara söka efter textraden på google. Men du vinner nog mest bara äran. Får fundera på om jag ska styra upp några priser i framtida musiktävlingar.

Tack för berömmet, sånt gör att man vill skriva mer och bättre.