16.2.07

Norrlandsturné

Som i alla fall några av er läsare vet så är det dags för vår andra norrlandsturné (Pitematchen räknas inte som en turne eftersom vi flög och inte stannade över någon natt) denna säsong. Någon form av införreportage kommer dyka upp här i salen innan avfärd.

Nu till dagens (läs nattens) inlägg.

Vi slår till på en lista. En lista är vad varje blogg, eller annan skrivelse för den delen, behöver för att bli intressant. Denna gång ska jag ge mig på att försöka lista de tio bästa filmerna att ta med sig på en norrlandsturné med ett gäng glada innebandyspelare i division 1 norra. Förslaget till detta inlägg är helt och hållet taget från Tommy terror. Jag avsäger mig härmed all ära och berömmelse som kan komma som resultat av detta inlägg. Det hänvisas till herr Terror.

För att spetsa till det hela lite tänkte jag att jag skulle släppa frågan fritt först, för att färdigställa inlägget senare själv. Vilka filmer skulle just DU, ja precis du, skulle passa bäst? Håll inget tillbaka utan skriv en not om vilken eller vilka filmer du tycker skulle passa bäst. Gärna med en tillhörande kommentar.

Själv har jag ganska klart för mig hur min egen lista kommer se ut men det skulle vara kul med lite input. Det är så lätt att glömma gamla sköna rullar som skulle passa perfekt.

Så, nu har ni inte länge på er. Vi åker på lördag klockan 08:20 så det är bara att börja fundera.

/Mr Klister

11 kommentarer:

Anonym sa...

10 Våfflor... Du vet vad jag skulle ta med!

Anonym sa...

Eftersom detta är mitt område lite grann så ska jag givetvis tycka till med en topptiolista.

1. the Shining
2. Apocalypto
3. Braveheart
4. Aliens
5. Alien
6. Indiana Jones triology
7. Dancing with Wolfes
8. Star Wars (ep 1-6)
9. Platoon
10. 2001: A space Odyssey

/Falle

Mr Klister sa...

Härligt, nu börjar tipsen komma in.

>> The Leg
Jag misstänker herr Enhage. kan vara ett alternativ.

>>Fallenius
En hel del gotta där måste jag säga. Vad är det som gör dessa rullar till speciellt bra att titta på under en norrlandsturné?

Anonym sa...

Tycker att filmerna på min lista passar i alla lägen. För mig är dom alla 5 poängare. Fantastiska regisörer och skådespelarinsatser samtidigt som filmerna är otroligt bra. Man kan se dom om och om igen och man blir lika facinerad och inspirerad varje gång! Är det någon av dessa filmer någon i laget inte sett så tar jag gärna med den/dem. Apocalypto som ännu inte haft sin dvdrelease kan jag tänka att några inte sett. Och den är grym!!!

Anonym sa...

Kom på några fler jättebra rullar som med stor säkerthet slåss om sin existens på min topptiolista.

* Lord of the Rings trilogy
* Terminator 2: Judgement day
* Evil Dead
* Walk the Line
* Saving Private Ryan
* Back to the future
* (Pearl Harbor och Titanic) dessa två är väldigt bra men saknar något. Eller rättare sagt dom har lite mesiga slut. Därför har dom inget med toppen att göra. Men är ändå väldigt bra.

Anonym sa...

Listan är enkel. En trioligy är aldrig fel.

John Mclaine i Die Hard 1, 2 & 3 gör ingen missnöjd på resan. Även äventyrsfilmerna med Indiana Jones gör ingen missnöjd. Sist men inte minst ett riktigt gott skratt med mega skrattet själv Eddie Murphy i Snuten i Hollywood filmer. Axel Foley är kanon!

Bara iväg och köpa. Du ska trots allt till fina norrland :)

Anonym sa...

Saknar sällskapsresan 1 och 2

Anonym sa...

Jag tycker ni ska se nåt norrländsk. Du får ta med "bakom snart..." filmen. Eller typ jägarna eller något annat spännande:P Fast Sagan om ringen går ju alltid hem. Ni kan tänka på de vackra norrländska skogarna när ni ser Enterna. De kanske är i norrland de bor?

Anonym sa...

Du hajjar ju ingenting ;) 10 Pr0n-våfflor så klart!!!

Okej... Enhager blir bubblare då...

Anonym sa...

1. UIF - Ärentuna
2. UIF - Vesta
3. UIF - VP
4. UIF - Ärentuna
5. UIF - IFK Uppsala
6. UIF - Danmark
7. UIF - Skyttorp (Lingon i spetsen)
8. UIF - Börje
9 UIF - Hallsta
10. UIF - Sirius

Anonym sa...

Eftersom Selle har varit så snäll och skrivit om mig på sin blogg måste jag gå in och lämna in min lista över de filmer som jag vill se under våran resa up till Sundsvall och Östersund, jag nöjer mig dock med att ge er fem stycken kanon filmer som jag tror alla skulle har glädje av. Falles lista får här bekänna färg.

Topp fem

5 The Leg, A true Story. En film om hur Mr Pedro´s ben förvandlas till en svullnad som inte ens läkarna på akademiska sjukhuset i Uppsala kan rädda. Följ Pedros kamp mot inkompetenta läkare och viljan att komma tillbaka till det ha mest av allt älskar, skitsnack i omklädningsrummet.
4 Sen kväll med Affe. Här får vi följa en kväll me den gode Alfred Daniels, filmen tar oss med ut till ställen som Orvar´s pub och B.J. Vilka tricks är det som tar Alfred till den nivå som han spelar på, allt avslöjas.
3 Islänningen. Efter det att mannen från Island har lagt klubban på hyllan sitter han numera på sitt rum i Flogsta och äter kakor som aldrig förr, i filmen presenteras även sida av huvudpersonen som den stora publiken inte visste fanns, nämligen en glad och positiv sida
2 The Photograph. Efter en svettig träning åker huvudpersonen hem till sitt rum hos sina föräldrar och jobbar fram bilder i Photoshop som ingen trodde var möjligt att skapa.
1 Kampen mot Klockan. En ny sändning klubbor har kommit och för att hinna vinkla alla använder huvudpersonen sig alla möjliga tricks för att nå sitt mål om att hitta den perfekta vinkeln. Kommer han att hitta den före nästa match? Inget för den med svaga nerver