4.2.07

Nedbruten

Efter en kväll, natt och förmiddag med tid för att brytas ner ordentligt så har jag nog börjat vända. Vi genomförde ett stabilt fyspass med skivstång prehab och framför allt BÅL. Underbart med träning, eller hur?! Sedan var det bara att duscha, packa väskan och bege sig till Hovet för att kolla på serieledarna mot hemmalaget Storvreta.

Mycket trevlig match måste jag säga. Storvreta hade det inte lätt de första tio minutrarna men började sedan hitta mer och mer rätt i sina positioner. Efter det så tycker jag inte att Pixbo kom fram till några farliga chanser i matchen alls nästan. Bra jobbat Vreta. Många kanske tycker att de sjunker ner djupt och att Pixbo får komma till många skott enkelt men vet ni vad. Storvretaspelarna sitter ivägen, de är på rätt sida och det är inte lätt att komma igenom. Speliellt inte när deras målvakt (Zeid Momén) helt plötsligt börjat spela bra. Däremot resulterar det i en hel del kontringar för Vreta.

När matchen skulle blåsas igång så kan man inte undgå att notera vad det står för spelare på banan.

Storvreta

Mv: Zeid Momén
Back: Johan Davidsson
Back: Jesper Berggren
Forward: Hannes Öhman
Center: Johannes Gustavsson
Forward: Mika Kohonen

Pixbo Wallenstam

Mv: Joakim Ågren
Back: Daniel Dahl
Back: Henrik Quist
Forward: Henrik Delborn
Center: Anders Hellgård
Forward: Martin Dahlgren

Det är inte konstigt att man förväntar sig stordåd när man ser dessa herrar beträda planen.

Nu kommer det ni kanske inte trodde. Storvretas förstafemma fungerar inte. Nu står det på tex innebandymagazinet att Hannes Öhman avgjorde matchen och alla som läser tänker att oj, nu gjorde han mål igen. Sanningen var att han brände massor med bra lägen och är, enligt mig, helt ur slag. JG har inte heller någon tajming i sitt spel och missar markeringar och dräller med bollen. Kohonen får inte riktigt till det och alla vill se mer av denne världsspelare.

Hur kan det komma sig att Vreta ändå vinner matchen och att de faktiskt var värda att göra det då? JO, det är på grund av deras andrafemma. Och vem är det som drar den framåt såväl framåt som bakåt? Jo det ska jag tala om för er. Det är ingen mindre än den lille store mannen himself, Joel Kanebjörk. Han är tamefan grym. När sedan Pixbos, och förmodligen alla andra lags, försvar springer omkring och är livrädda för att Johan Andersson ska hitta på något bus så kliver Joel och Kim fram och vips så händer det grejer. Han är ju bara en liten pojk än så länge men vilken mognad han visar. Kliver rakt in och flyttar på herr Hellgård och plockar bollen som om det vore vem som helst. Kul att se. Jag måste nog tycka om honom lite, trots att han inte har lärt sig att vinkla klubban ordentligt.

Vi satt på läktaren under Vretamatchen och hade ständig uppdatering från Ö-Viks match mot serieledande Sirius via msn. Även om det inte är bra alls för oss i Vesta att Ö-Vik plockar en massa poäng så måste jag säga att det är kul för seriens skull att Sirius får en förlust lite här och där. Nu är det inte avgjort längre som så många har trott. Om bara inte Umeå City hade kastat bort sina chanser mot Årsta här i Uppsala (för att inte tala om de första fyra matcherna) så hade detta varit otroligt spännande. Nu är det nog bara Gävle som kan rubba dom. Men spännande kommer det att bli. Helt plötsligt så kommer Sirius att måsta känna press inför varje match, när gjorde dom det senast? Extra kul är ju att just Sirius och Gävle möts sista omgången i Gävle. Där kan det nog tända till en hel del om det spelas för plats i elitseriekvalet.

Nej, imorgon är det Grand Slam på träningen. Undrar om det är någon som kan rubba "Mr 21" Lagerström från tronen, jag tror nästan inte det. Kommer att bli väldigt svårt. Men nu har jag iaf kastat bort mitt gröna blad och ersatt det med ett gult, hoppas att det gör underverk. Kanske till och med plockar fram det röda för att se om det kan vara rätt. Så länge man kommer till finalen så ska det nog lösa sig.

Dagens kommentar står #7 i IF Vesta Johannes "Jajja the Leg" Widén för.
Jag, David (Bad Coach) och Gabbe (Ängeln) sitter på läktaren på Fyrishov och diskuterar vad vi ska tippa för slutresultat på matchen. Jag tror på 5-5, Gabbe på 5-2 till Vreta och David på 7-5 till bortalaget.
Vi frågar "Jajja the Leg":
-Jajja, vad tror du att det blir för resultat?
Svaret lyder:
-Resultat? Resultat på vadå?

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade ju för f-n varit på svensexa. Var fortfarande full när jag satt med er ;)

Mr Klister sa...

>> Pedro
Nej, det där köper jag inte.

Var helt enkelt nöjd med att komma med som dagens citat. Det är ju en merit mannen!