10.2.07

Så jävla bedrövligt!

Turnering på landslagsnivå. De bästa av de bästa är med och det kommer vara heta drabbningar. Det är folkfest och de olika nationernas anhängare köar utanför för att komma in och få plats för att se sina stjärnor. På läktarna är det fullt ös och den vinnande sidans supportrar firar och stojar medan de förlorande tar en vända förbi något hak för att kunna beklaga sig. Allt som allt en STOR fest med massor av intresserade i omlopp.

Det är såklart hockeyn jag talar om, eller någon annan sport. Det spelar inte så stor roll. Det gäller i alla fall inte innebandyn. Sverige (världsmästarna) möter Schweiz under fredagskvällen, 648 åskådare i Lisebergshallen. Finland (förste förloraren på VM -06) möter Tjeckien lockade endast 268 åskådare. Det är ju tamefan bedrövligt. Vi ska fasen inte klaga på att media inte tar vår sport på allvar när vi som brinner för den inte ens kan masa oss ner för att titta på och stötta när de bästa landslagen gör upp i en turnering på hemmaplan. Fan va besviken jag blir.

Verkar som att jag är ensam heller. Läs Sebastian Nurmis krönika i samma ämne.

För övrigt kul att Dahlgren kliver in och öser in mål när han väl får chansen. Snacka om att knäppa förbundskaptenen på näsan. Bra gjort. Nu såg jag själv inte matchen men jag noterade ändå att Mattias Samuelsson verkar ha konserverat formen, i alla fall offensivt, via ett mål och två assist. Nu misstänker jag att han kanske inte spelade kassaskåpssäkert bakåt eftersom han bara fick en 3:a i Innebandymagazinets bedömning. Visserligen verkar många av våra backar varit ganska mediokra. Men jag gillar honom. Han är framtidens back enligt min bok i alla fall. Skulle vara kul att se hur Lill-Joel klarar sig också. Speciellt när han blir hyllad av ingen mindre än Mika himself.

Idag möts de båda giganterna, Finland och Sverige. Mycket intressant att se hur det kommer att sluta.

HEJA SVERIGE, HEJA SVERIGE!!!

Egentligen tror jag bara att det är bra för Sverige om vi åker på stryk så att vi inte går omkring och tror att vi är något, det är vi inte bra på. Vi svenskar ska ju helst slå ur underläge och ursäkta oss när vi vinner, men det har visat sig svårt inom innebandyn att lägga över favoritskapet på någon annan nation.

/Mr Klister

Inga kommentarer: