12.2.07

14 lag i Elitserien

Nog fan måste vi i Sverige kunna skrapa ihop 14 lag med tillräckligt hög kvalité som kan spela en elitserie. Det tvivlar jag inte en sekund på. Håller med de "tyckare" som poängterar det knasiga med att ett lag kan vinna alla sina matcher en hel serie och vara otroligt fokuserade en hel säsong för att sedan göra ett par sämre matcher eller via omständigheter missa att kvala upp trots att de vunnit sin serie.

Självklart ska man gå upp en division om man vinner sin sin serie. Däri ligger inte problemet. Problemet ligger i att man med bara ett fåtal matcher kvar av serien helt plötsligt ska ändra förutsättningarna. DÄR ligger problemet. Nu kanske det är bäst att bara göra ett undantag för att slippa vänta en extra säsong. Men jag vet inte om jag tycker att det är rättvist. Eller snarare, det ÄR INTE rättvist. Å andra sidan så är inte livet rättvist heller så vafan!!

Jag var bedrövlig idag på träningen. Visserligen så öste jag och Bex in mål i två mot två men det vette fan hur det gick till. Hur fan kan det komma sig att man är sjukt nöjd med sin vinkel en träning för att nästa träning fundera på om någon smugit in garderoben och smygvinklat om skiten? Är det sådan stor skillnad på vilket underlag man spelar på? Jag börjar seriöst misstänka att det är någon jävla gnome eller nått som sätter käpparna i hjulet här. Vad har jag gjort er egentligen?

Måste nog vara underlaget. Eller någon tomte. Ja, så måste det nog vara.

Det skulle vara kul att läsa lite bloggande om SIL någonstans. Verkar inte som att någon av de "stora bloggarna" som skriver om det. Jag själv har ingen som helst koll på det. Har aldrig spelat eller ens sett en match. Det kanske vore något för Mr Klister.

Har insett att jag har en förkärlek för några innebandybloggar, som jag läser varje dag (om det är något nytt skrivet alltså). Listade här nedan utan inbördes ranking.

Danne Bron Sundborn:s blogg

Limmet:s blogg

Sjöstrand:s blogg

SWUP:s blogg

Ehsan:s blogg

Heda:s blogg

Fan, det blir mycket text det. Men är man innebandynörd så får man väl slita lite för att kunna stoltsera också.

Måste bara få citera lite från Ehsans blogg, jävligt roligt om du frågar mig. Själv har jag inte det problemet. För övrigt blir det inte alls lika roligt om jag skulle skrivit det men håll till godo.

"På tal om rakning - den nya gillette mach 3 fusion är ju ute nu! Ett bra tips till alla iranier, nu kan ni spara upp till 2 timmar varje dag."

God natt

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågan är nog inte om det finns 14 elitlag i landet utan om det finns 14 elitföreningar.

Ibland så känns det som att det finns ett helt gäng div1 lag som är mer seriösa än de som spelat i eliten de senaste 10-15 åren.