1.8.07

Stenberg slipar formen

Mycket ska man se innan ögonen gror igen brukar det väl heta, eller hur var det? Hur som helst närmar sig starten för årets sägong på allvar nu. Inte ens en vecka kvar tills vi går på is första gången (dvs att vi går in i hall för er som inte lirat hockey). Adrenalinet börjar strömma till och jag känner mig riktigt svältfödd på innebandylir. Eftersom jag, som många andra i Storvreta är nyförvärv så kommer det kännas lite extra pirrigt. Man måste göra allt man kan för att knipa en plats i startuppställningen och tydligen är det fler än bara jag som tänker så av de nya.

Ute och slösurfandes på nätet hittar jag lite filmklipp på ingen mindre än supertalangen Henrik Stenberg. Han har gjort som Rocky och hittat sitt eget sätt att hitta formen inför säsongsstart.

Kolla in klippet HÄR. Denna hemliga träningsmetod kommer nog användas av de flesta lag inom SSL redan till nästa säsong. Magkänslan säger att vi kommer att få se en hetare Stena än vad många väntat sig. Att han redan har sin målgest klar säger ju inte lite om grabbens inställning.

Själv försökte jag i lite över en timme innan jag gav upp och återgick till armhävningarna, de har man säkert massor med nytta av i kampen om slottet, för där kommer jag att stå!

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär så där såg Kanebjörk ut på brännbollen...

Anonym sa...

En blandning av kang-kang och tysk träskodans?, hoppas det inte når våra bräddgrader! Galna Holländare...