13.8.07

Visar vem som äger!

Idag var det dags för nya tester. Chins, dips, frivändning och härliga 3000 meter på studenternas. Tom Selleck och ett par till hoppade över dagens övningar men annars var det bra fart. Själv så är jag nöjd med alla styrkeövningar. Jag hamnade ungefär där jag förväntade mig.

Efter transport ner till Studenternas och några varvs uppvärmning var det dags att sätta igång med löpningen. 3000 meter är sju och ett halvt varv runt löparbanan, om nu någon är sugen på att jämföra och se var dom ligger i jämförelse med oss vretagrabbar. Min egen insats var bedrövlig och jag förväntade mig mycket bättre löpning men det fanns helt enkelt inget att ta av i kroppen idag. Trots ett stöd från ett par supportrar på läktaren så kunde jag helt enkelt inte kräma på något. Jag får ta och slipa tiden till nästa test.

Lite förvånande, för mig, var det inte Gabbe som vann. Han låg länge bra till men blev sent i loppet brädad av den galne tysken Lothar Matteus. Lothar gjorde ett grymt lopp och hängde bara med för att knäcka allt motstånd i slutet.

Jag skulle tänkt mer som Mattias skrev i en kommentar till mitt förra inlägg. Nu går jag in och visar vem som äger. Tyvärr så hade jag det inte i mig idag. Det måste bero på något annat, någon bra anledning har jag säkert, även om jag inte kommer på någon just nu.

/Mr Klister

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Det måste ha påmint lite om den här grabben som sprang på DN-Galan han sprang också 7 och ett halvt varv. Men viss skillnad kanske den här killens fötter nuddade aldrig marken.......
http://www.timo.se/album/displayimage.php?album=4&pos=7


Timo

Anonym sa...

Jag och lillfisen skulle nog ha lånat Uppsala Angels gamla uniforms och stått cheerat vid mållinjen så hade det gått bättre... Vilken Mattias var det som hade kommenterat förra inlägget? Samuelsson? Nyfiken...

Anonym sa...

Var nyss inne på IBF Faluns hemsida,och där står det att dem ska spela mot Gävle borta den 19/8, men på Storvretas hemsida så ska Gävle lira mot er i Fyrishov den 19/8 16.00...
Du får be coach Forsman att kolla upp det där,för ska till Enköping på torsdag till lördag/söndag,så man vet när man ska åka hem!

Anonym sa...

bra selle, vilken tid blev det, så jag vet vad jag ska slå.

Förresten, det var inte meningen att det skulle stå Mattias på mitt tidigare inlägg. Det hör man knappt längre, men det blev så automatiskt. Gäre är skönare!

Anonym sa...

Ja jag undrar som Gäre! Vad blev tiden? Fick aldrig några tider att jämföra med. Är grymt sugen på å testa på å springa lite...3000 meter... :)

Anonym sa...

Hur gick det igår på träningen då? /bra startaren :)

Mr Klister sa...

>> Timo

Ja du Timo, när jag sprang skändes det som att fötterna aldrig lämnade marken. Men det kommer läge för revansch. Jag ska knäcka nästa gång.

>> ida

Du behöver inte oroa dig för att Gävle inte skulle dyka upp. Jag har personligen pratat med deras tränare om saken (David Ahlmark som förra säsongen tränade mig i IF Vesta. För övrigt så är det alltid uppskattat med cheerleaders ;)

>> Liemannen (Gäre)

Tja, Selle landade på en tid strax över 11 blankt, kanske 11:10-15 ungefär.

>> Anonym

Träningarna går alltid bra nu, hade jag tänkt iaf. Var tvungen att ösa lite chins idag och det kändes oförskämt lätt.