3.8.07

Man United och en försvunnen keps

Inte för att jag på något sätt vill bli förknippad med denna förening men de har tydligen signat en 9-bastare. Jag går inte in på moralen i att värva en grabb som ska börja mellanstadiet om en vecka eller två men det får i alla fall mig att höja på ögonbrynen en smula. Jag kommer osökt att tänka på en annan fotbollsspelare som kanske inte var lika bra men nog hade ungefär samma inställning när han var lika gammal (eller kanske ung i det här fallet). Den jag pratar om är ingen mindre än Johan Selander, inte så otippat kanske men vafan.

Kolla på klippet HÄR.

Jag var för övrigt och kollade på en grym fotbollsmatch igår kväll. IFK Uppsala vs Vattholma i division 5. Nog för att kvaliten på många spelare inte var så särdeles hög men det var schysst väder, en jäkla fin gräsplan (Ekebyvallen) och en boll som sparkades runt mitt framför näsan på mig. Snacka om att man blir sugen.


Måste bara berätta något som fick mig att vika mig av skratt som hände mellan första och andra halvlek. När lagen var på väg ut igen upptäckte IFKs tränare (tror han var tränare eller någon form av ledare i alla fall) att solen låg på ganska bra. Målvakten kanske skulle behöva en keps. Han stannar upp och vänder sig om. Han ropar till någon annan ledare, förmodligen matrialaren:

-Hörru (något namn jag inte kommer ihåg, vi kör på Leffe, det låter fint), har vi någon keps?

-Ska kolla, svarar Leffe. Han försvinner in ett tag och kommer sedan ut.
-Nej vi hade ingen.
-Okej, det var synd, säger den förste snubben och de vandrar iväg till spelarbåset.

Nu kanske ni inte tyckte att det var så roligt, MEN. När man tog en titt på de båda farbröderna så såg man att de båda två gick omkring med en keps på huvudet. Jag menar, jag förstår ju att de inte kan offra sina favvokepsar för en sketen division 5-match men jag hade svårt att sitta still i säkert fem minuter efter det för att jag skrattade så mycket.

För övrigt så vann IFK Uppsala med 2-1, ganska rättvist då de var det bättre laget.

/Mr Klister

6 kommentarer:

Anonym sa...

Undra om killen kommer känna sig pressad att prestera på planen i fortsättningen.. för det går väl inte ut på att ha kul när man är barn eller? Sedin bröderna var visst grymma i fotboll när dom var unga. En polare som spelade i länslaget berättade hur dom dominerade på planen.

Men måste ju tillägga att 9åringen var onekligen ganska begåvad för sin ålder..

Mr Klister sa...

Jajjamen Melkroid.

Nog var han en duktig kille Bengt. Han hade hajfena där de andra barnen hade rycggsäck, hajtänder där de andra hade tandställning och där de andra hade vantar och skor hade han hajfenor. Han var hundra gånger bättre än de andra på att spela fotboll, men det var inte för att han var haj, utan för att han hade en bra dag. Det är en JÄVLA skillnad Bengt!

Anonym sa...

När och var tränar ni på måndag?

Mr Klister sa...

När vet jag faktiskt inte, kanske är dags att ta reda på det. Platsen är iaf Fyrishov. Dock är det utekläder med i väskan så man vet aldrig vad som komma skall. Precis som det SKA vara med andra ord!

Anonym sa...

Snaclkade med Pelle,ditt stora fan, och han trodde 18.00. Då brukar träningarna vara. Coach Forsman ska få bilderna från Brännbollen iallafall. Men skriv vilken tid när du fått reda på det.
Hej Hopp basketoss!

Anonym sa...

Det var ju kul läsning även för en IFK:are. Namnet "Leif" var nära eftersom materialaren kallas "Larsa". Larsa skulle aldrig bjuda på sin DIF-keps och vår målvakt skulle inte vilja ha den. Vad gäller den andra kepsen så kanske det kan förklaras med att tränaren vill kunna se vad som händer på planen utan få solen i ögonen, även om prioritetsordningen kan ifrågasättas. ;-)

Hur som helst hoppas jag att du tar dig ner på ytterligare IFK-matcher. Förhoppningsvis kanske vi kan bjuda upp till lite bättre fotboll framöver.