28.8.07

Fansen finns överallt, utom Västerås!

Fick idag utstå lite gnäll att jag inte uppdaterar i salen oftare. Många kanske skulle bli sura och tycka att "kan ni göra det bättre själva då" och så vidare. Jag däremot tycker att det är underbart att läsarkretsen hetsar till mer. Att de inte blir mätta av vad de läser och slutar. Hellre lite hungriga efter mer tycker jag.

De två som tog upp det hela var JG och Kimmen, som tydligen inte riktigt hinner med sitt jobb för att han måste kolla om det dykt upp någon uppdatering i salen. Det ständiga gnällspiken i ämnet har jag dragits med länge. Det är såklart Gabbe. En annan gammal lagkamrat som inte gnäller lika mycket nu är mentorn (Liljegren), men det beror nog mest på att vi inte ses lika ofta längre och att han ofta hänger på när Gabbe börjar tjattra.

Måste säga att det är skönt att några lagkamrater hittat in hit. Det kanske är bäst för dem själva att veta om vad som skrivs när de själva ofta står för en stor del av materialet. Nu lovade jag att det skulle bli ett inlägg ikväll och här kommer det. :)

Igår satt jag och surfade runt lite och hamnade på Hedas blogg. Han hade tydligen sett vår första tillställning mot Sirius. Hans sågning var inte mild. Om någon fler än mig med vretaanknytning vill gå in och skaffa lite bränsle så är det bara att följa LÄNKEN.

(http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.129650)

Eftersom han först skriver en massa helt ointressanta saker om Västerås och Sirius så får ni lov att scrolla ner en del för att läsa om Vreta. Som sagt Heda, det ska bli underbart att köra över er, var så säkra.

Han har även fått mig att fundera på möjligheten att tjäna pengar på min blogg. Han har nämligen flyttat över till metrobloggen som ger 3 öre per träff. Det blir i dagsläget inga summor att prata om men allt eftersom nivån höjs här inne så ska det nog strömma in fler besökare när säsongen drar igång. Jag har ju trots allt reggat domänerna www.sellessal.com och www.sellessal.se så man kan fortfarande använda dom men bli skickad var jag vill.

Den delen vill jag gärna ha feedback på vad ni läsare tycker. Är det att sälja sin själ att byta eller borde jag byta illa kvickt? Vad tycker ni?

Nej nu sparar jag resten av mitt material till ett nästa inlägg. Ska nog hinna med ett till inatt om inte allt för mycket går fel.

/Mr Klister

9 kommentarer:

Anonym sa...

Var tvungen att leta upp ett gammalt inlägg från tidigare i år där du skrev att du skulle ha ett snitt på minst ett inlägg/dag. Tog dock inte så lång tid att hitta detta då det inte fanns så många att leta mellan ;)

http://sellessal.blogspot.com/2007/02/en-skn-60.html

Kan du nu ge oss ett löfte (igen) om minst 1 inlägg i snitt per dag?

Jag vet att du har det i dig...

Mr Klister sa...

>> Gabbe

Jag lovar inget men ska se vad jag kan göra. Kanske om man skulle få lite mer positiv respons från tex dig så kanske det skulle gå.

Anonym sa...

På Metrobloggen måste man komma upp i minst 5000 sidvisningar en månad för att pengarna ska börja ticka in. Du måste alltså ha i snitt ha ca 165 visningar/dag för att det ska börja ramla in något på kontot.

Anonym sa...

>>> Gabbe, hur jäkla ofta bloggar du då? t.o.m Bron-Sundbom bloggar mer än dig,och han har inte bloggat sedan juni. Att skriva lite eller lägga ut en bild tar inte så lång tid.

Så Kimmen hinner inte med att jobba bara för att kolla din blogg hela tiden? Bröderna Johansson är lite konstiga...

Synd att matchen mot SSV blev inställd. Det hade roligt att se.

Undra när Viasat ska komma på den geniala idéen att göra ett IBK Z!Då kan dem ringa mig.

När ska Joel "Brödutköraren" Kanebjörk skaffa blogg då? Hans syster Hanna har ju redan en.

Anonym sa...

>>ida

Konstiga eller ej..vissa saker måste bara gå före. Det är en fråga om att prioritera, inget annat.

Anonym sa...

>>ida

En sak till... Dra inte in brorsan i det här.

Anonym sa...

>>> Kimmen, jag var ironisk... När ska du vara hel igen då?

Anonym sa...

>> det var jag med... Jag kommer nog aldrig bli hel igen. Tror att jag börjar bli gammal;)

Anonym sa...

>>> Kimmen, annars är du så söt när du är arg... Vrat fan var ni idag å tränade?
Kanske inte dra in din bror i detta,men kanske annat. Han e ju het ;)