19.8.07

"Mr Klister" och "Ängeln" tvålar dit "Bad Coach"

Nu är det alldeles strax dax för Storvreta att möta Gävle GIK i en träningsmatch på Fyrishov (matchstart 16:00). Det som känns lite extra roligt för mig och Ängeln (Gabriel) är att vi kommer stå öga mot öga med ett lag vi var nära att snuva seriesegern från förra säsongen (och då menar jag att vi skulle tagit de två poängen från dom som skulle gjort att de inte till slut vann serien). Sedan är det inte nog med det. Vår gamle tränare David "Bad Coach" Ahlmark står nu vid rodret för detta Gävlelag.

Kul tändvätska måste jag säga. Jag har pratat lite med "BC" på telefon i veckan och det kommer helt klart bli en rolig tillställning. Han har mer eller mindre tagit över ett färdigt lag (med några få nyförvärv) och ska införa sitt sätt att spela medan jag och Ängeln kommit till ett Storvreta under ombyggnation med ganska många nya ansikten. Det ska bli intressant att se om vi kan styra upp vår offensiv lite bättre än sist. Det kan nog behövas om vi ska gå vinnande ur dagens strid. Vi har bara fått en träning på is sedan förra matchen men då såg det betydligt bättre ut offensivt än det gjort innan, i alla fall från gula linan som totalt dominerade.

Nej, nu ska jag tugga lite taggtråd och sedan cykla ner till Hovet!

Resultat: 7-3 till Vreta.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick matchen?

Anonym sa...

Jag vet! 7-1 tíll Storvreta!
Vart tränar ni denna vecka eftersom Fyrishov skulle vara stängt för att Ladies Night ska vara o repa?

Mr Klister sa...

Precis, Seger med 7-1 blev det. Kan vi bara fortsätta att vinna alla matcher i Fyrishov så ska det här nog bli en riktigt trevlig säsong.

Vi har tränat ett pass igår ute i alliansen med tillhörande intervaller efteråt. Idag blev det ett personligt fyspass och imorgon så är det löpning som gäller. Nu är det hårdkörning helt enkelt.

Anonym sa...

Utanför Hovet imorrn eller?
Visst skulle ni på turnering i Växjö i helgen?

Tycker faktiskt att Gabbe kan skaffa ett par vingar och springa ut med dem mot Pixbo den 7 Oktober. Bara för att späda på myten ännu mer.

*ASGARV*

Mr Klister sa...

>> ida

Precis, utanför Hovet idag. Japp, det är Växjö som gäller i helgen. Och Gabriel har redan vingar. Det gäller bara att titta tillräckligt noga så ser man dom.