21.8.07

Inte en jävla dag för sent!

Nu har äntligen Disney fattat att de har att göra med barn och att det är idiotiskt, om än förmodligen rätt lukurativt, att smyga in sina figurer i McDonalds menyer. Det är antingen ett skönt steg av walt Disney som tjänat cirka 7 MILJARDER kronor på dealen eller så kanske det rent av var McDonalds som sa upp det då de redan gjort klart med ett sammarbete med Dreamworks.

Det Disney gjort är även att sparka ut McD ifrån sina nöjesparker och ska ersätta dom med egna "jättebra" matställen. De ska servera nyttigare mat och allt ska bli frid och fröjd.

Låt mig säga att jag till en början verkligen gillar initiativet. Dock vet man ju inte vad som är de egentliga anledningarna och något säger mig att pengar är det som styr trots allt. Sen kan det aldrig vara negativt att något sånt här händer tror jag.

Nå, här är länken till den artikel som jag fått inspiration ifrån. Den finns på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article601387.ab

Läs och döm själva, även om jag inte vet om man ska lita på just Aftonbladet.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.buttericks.se/webbshopen.aspx?SearchString=Ängel&id=300466

Nåt för Ängeln?