24.8.07

Snart åker vi!

Sitter nu i natten och pustar ut efter att ha tvättat en berg med kläder. Allt är stilla, lugnt och tyst, precis som nätter ska vara. Imorgon så avreser vi på lagets första roadtrip. Vi ska ner till Växjö för att spela en träningsturnering med Växjös division1-lag och Warberg som motståndare.

Det ska bli väldigt roligt att få en chans att spela mot världens bästa innebandylag ( Jag räknar de regerande svenska mästarna automatiskt som det bästa laget, även om SSV säkerligen skulle stå sig bra i konkurrensen så räcker det inte att värva ihop en massa stjärnor för att bli det bästa laget). Jag har hört både det ena och andra om ett par av deras största profiler och det ska bli underbart att testa mina egna färdigheter mot deras. Vore kul att få ett psykiskt övertag på dom så att jag kan reta dom sen när vi träffas på nästa landslagsläger.

Det ska även hinnas med lite samkväm inom laget. Vi har träffats ett antal gånger och slitit under alla möjliga olika träningsformer men nu ska det svetsas ihop lite mer och det ska bli underbart roligt. Alla känslor jag har runt laget är jättebra och jag är säker på att vi kommer att bli en väldigt stark grupp. Vad som är planerat vet såklart inte vi nyförvärv utan planeringen sköts av en grupp bestående av Staffan "Hasse Andersson" Jacobson (med C och ett S), Kim "i år är det dags för en riktig dragskottsvinkel" Johansson och Jesper "skjut för att döda" Berggren. Behöver jag säga att vad som helst kan hända?

Jag kommer inte att kunna uppdatera något här i salen under resan men jag har en liten grej på gång som helt klart är värd att vänta på så håll till godo. Den kommer upp under söndag/måndag. Det är bara att hoppas att allt klaffar så kommer det helt klart bli en rolig grej som jag hoppas slår väl ut. Det jag skrivit om förut att salen ska ta nästa kliv i sin utveckling, det är precis vad jag hoppas ska hända.

Idag var det underbart väder och jag, Joel "jag spelar helst med tjejerna" Kanebjörk , Maxan "SSLs mest vältränade sportchef" och Anton "potatisgris" Widmark möttes upp utanför Fyrishov för en omgång beach. Det blev några set med helt okej spel innan Maxan skulle på möte i bar överkropp och var tvungen att dra. Widmark gjorde detsamma och där stod jag och Joel utan motstånd. Som tur var stod två andra snubbar utan motstånd. Att de var två meter långa båda två och levde på att spela beach skrämde inte oss. Låt oss säga att vi tog sex poäng och var väldigt nöjda med det. En lyckad block och ett par snygga defensiva moves hann vi med innan setet var slut, sen ville dom träna själva, en mot en.

God natt...

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön helg mannen! Kul inlägg om beachen:)

Anonym sa...

Lycka till nere i Småland och spöa skiten ur Bult!
Vart blir det hallträning på måndag då???
Hade inte Widmark lagt av eller ngt?

Anonym sa...

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL- Skytt
Första målet i storvreta-tröjan,Bra gjort!!!