6.8.07

Sladd sökes

Kameran var med och förpassad upp på läktaren. De grymma bilder som vart tänkta att pryda salen ligger i säkert förvar i min digitalkamera. Det är just det som är problemet. De är så säkert förvarade att jag inte får ut dom därifrån. Jag har nämligen lagt bort min usb-sladd. Förmodligen ligger den på mitt jobb då jag använt kameran "i tjänst". Det var ju surt.

Dagens träning:
17:30 körde ledningen igång med information om vad som gäller med det ena och andra. Maxan, som han kallas bland de inbitna vretalirarna gjorde en bra insats. Han kommer sköta sin roll utmärkt, det är jag övertygad om.


18:00 stod vi uppe på B-planen, inte A-planen. På A-planen blir vi inte insläppta. Som Forsman uttryckte det: "Det har vi tydligen inte förtjänat än". Känslan var väl ungefär lika bra som om man sprungit runt med en spade, i alla fall för mig. Efter att ha kodat några övningar från Forsmans kludd blev det dags för 2 vs 2. De gamla vann såklart överlägset, om vi hade velat dvs. Istället för att totalt knäcka juniorerna släppte vi dom till ett oavgjort resultat.

Spel på helplan var underbart roligt men jobbigt. Vi är ganska få i truppen än så länge (speciellt med Hannes och Mika fortfarande på vift). Dock klev ett nytt ansikte in i truppen. Ingen mindre än evangelisten Mattheus. Han gjorde ett bra första intryck om kommer, om jag inte känner av stämningen helt fel, att gå under arbtesnamnet Lothar. Det går ruskigt fort och bollen gjorde ett bra jobb. Här gäller det att vara 100%-igt fukuserad hela tiden annars bränner du läget. Jag kände mig själv seg och trög med bollen men kommer nog in i det hela rätt fort, hoppas jag.

Eftersom det var så bra väder gick hela truppen ut och körde ett helt gäng intervaller, kul. Det var tungt under själva intervallerna men just nu är det skönt att ha tagit sig igenom det. Faktum är att jag nog aldrig druckit så mycket vatten någon dag i hela mitt liv. Snacka om varning för vätskebrist.

Bilder kommer nog upp om en dag eller två. Eller så kommer de inte upp. Ni får helt enkelt leva med ovissheten. Jag tycker mig ha fått en riktigt bra bild som jag nästan kan lova dyker upp här inom en snar framtid.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Selle! En fråga. Körde ni något tvåmål? Om så, vilka vann då?

Mr Klister sa...

>> Liljegren

Då får du nog läsa igenom i salen en gång till för att få svaret på den frågan. För det andra så gillar jag inte när du går Gabbes ärenden mannen.