10.8.07

Lovar, det är sant!

Efter en underbar beachvolleymatch innan dagens träning snackade/skrattade vi (jag, Joel Kanelbjörk, Johannes "lite tung i bakbenen" Gustavsson och Staffan "Hasse Andersson" Jacobsson) åt ett klipp som finns på internet. Om jag inte minns fel var det två av oss (den yngsta och den äldsta) som inte sett detta. Då klippet nedan kanske är det absolut roligaste som finns att beskåda på hela internet har jag helt enkelt letat fram det.

Det handlar om en man och en mikrofon. Jag menar, vad kan egetnligen gå snett? Då jag ännu inte lärt mig hur man smyger in youtubefilmer direkt i bloggen så får ni nöja er med den här LÄNKEN.

Vi började för övrigt med våra fystester innan dagens träning. Mitt mål att vara bäst i allt har redan gått åt skogen. På dagens program stod benböj och bänkpress. Kändes som att jag hade en god chans i båda grenarna. Däremot blev jag krossad av junioren Joel som visade sig ha alldeles för grymma ben och lyfte 130kg i benböj. Nog för att jag själv siktade på att klara uppåt 140-150kg fick snopet nöja mig med 120. Hur det gick i bänkpressen kan ni fråga någon i truppen nästa gång ni ser dom, men jag vann.

En detalj med dagens pass var att Mr.Mika för första gången (när jag varit med) dök upp. Kul måste jag säga och nu är det bara radarpartnern Hannes vi saknar. Mika stod för övrigt för ett riktigt snyggt mål i 5 vs 5 spelet. För egen del blev det mestadels brottning med Lothar Mattheus och just Mika framför kassen.

Imorgon blire beach igen. Bara att spänna fast er!

/Mr Klister

8 kommentarer:

Anonym sa...

För det första, Jacobson är med ett S !!! sen stod det nått om beach idag, grymt väder selle.. tror iof att de kan komma ett par härliga moln från Reggaefestivalen som gör att vädret går från lågtryck till "hög" högtryck /Hasse Andersson

Mona sa...

Det ser ut som beachen regnar bort....

Mr Klister sa...

>> Starre

Jag tror vi skjuter på beachen idag. Kanske blir en kvällsbeach?

>> mona

Tjaa, det har ju bara regnat konstant senaste två timmarna så just nu ser det lite tungt ut.

Anonym sa...

ÄCKLIGT det var på slutet... Blir det något mål imorrn då? tar med mig tjejgänget och klollar. Visst har Ordesson en blogg? Säg åt honom att blogga mer!

Mr Klister sa...

>> ida

mmm, äckligt men hysteriskt roligt på samma gång. Jodå, Gabriel har en blogg. Fast det är mer ett ställe där han lagt upp lite bilder som han mixtrat med i photoshop. Däremot var det ganska länge sedan han engagerade sig i den så jag skulle inte hoppas för mycket om jag var du. Angående målproduktion så spekulerar jag aldrig i sånt innan en match, kalla det skrock men så är det. Klart att hela tjejgänget ska komma.

Anonym sa...

Bra då,för att citera Samuelsson den äldre: Efteråt blir det flaskträning... rolig den där Ackers-ungen.

Mona sa...

Kul match igår, även om Siriuskillarna var lite hetare :o)
Kul med så mycket publik också, bra stämning på läktaren.

Mr Klister sa...

>>mona

Underbar inramning på matchen, synd bara att vi inte kunde bjuda på mer spelkvalité.

>>ida

Det är som sagt viktigt med en allsidig träning.