25.3.07

Vreta första laget klart för semi

Lyssnade på fjärde kvarten mellan IBK Dalen och Storvreta IBK via Sverigewebben. Snacka om att det måste varit en underhållande match. Dalen sitter på en 2-1 ledning inför sista. Max Holst sitter utvisad fem minuter och Herr Skogström drabbas av ytterligare en femma precis i avslutningen av andra. Dalen spelar 3 mot 5 i fyra minuter i tredje perioden. För att det inte skulle sluta där så drar Staffan Jacobsson på sig ytterligare en tvåa och får snällt sitta och vänta på att Max utvisning ska rulla klart innan hans ska börja gälla. Dalen leder efter allt detta med 4-1. Saken ska helt enkelt vara biff.

Här kliver Storvreta in och vänder, snacka om starkt gjort. Nu hade jag inte möjligheten att se matchen utan satt och lyssnade via Sverigewebben. Verkade som att domarparet inte alls gillade det storvretaspelarna hade för sig i slutet. Kommentatorn påpekade det flera gånger och tyckte att det inte var mer än rätt när de "äntligen" blåste utvisning åt andra hållet.

Spännande var det att bara höra och inte få se, nog för att det inte var någon från radiosporten som kommenterade. Bra för innebandyn att de är på plats och rapporterar. Jag betalar lätt 40 spänn som sändningen kostar för att få lyssna. Det tycker jag att fler ska göra så att de kan utveckla det hela mer tills nästa säsong.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flipmode för fan. Aldrig att jag pyntar 40 spänn för att lyssna på en radiosändning som inte ens funkar som den ska... ;)

Anonym sa...

Vilken skräll!
Måste erkänna att jag njuter av att AIK är utslagna :o)

Anonym sa...

När kommer det inside information kring vad som händer med vesta/storvreta kommande säsong?

Mr Klister sa...

Vesta som lag koncentrerar sig för fullt på att vinna lördagens match mot Runsten. Gör vi det så har vi gjort vårt jobb och hållit oss kvar i division 1. Efter det kan vi se vad Storvreta-sammarbetet leder till.

Min känsla är i alla fall att det kommer vara något väldigt positivt för laget.

Anonym sa...

Jag tror också att ett samarbete kommer att gynna både Vesta och Storvreta