13.3.07

Säsongsstart

Nu är det dags för de håriga att bli ännu hårigare, de griniga ännu grinigare, de ledande att leda, coacherna att visa fingertoppskänsla... det är helt enkelt dags för slutspel. Nej, jag har inte kommit på något bättre uttryck för det hela, klimax var ett förslag men jag känner inte riktigt att det var rätt (för mig då såklart). På något sätt känns det som att säsongen startar NU. Ja, det är ju om man spelar elitserieinnebandy och är en av de lyckliga som får spela i ett lag som kvalificerat sig dvs.
(Bild: Hämtad HÄR)

Jag gillar det amerikanska/engelska uttrycket bättre: Playoff. Just det är namnet på Limmets slutspelsblogg. Han har gått ut i ett furiöst tempo och manglat ut massor med införsnack. Helt klart värt att följa under slutspelet. Han har även hottat upp en bild föreställande sig själv, riktigt smaskig måste jag säga!

Själv har jag ett viktigt kval att blicka fram emot. Kan vara lite det som gör att jag har svårt att koncentrera mig på att skriva en massa om resten av innebandyvärlden. IF Vesta kommer att spela ett dubbelmöte med antingen Skellefteå eller Runsten. Om vi torskar är det slutspelat i division ett för det här gänget. Men det ska vi såklart inte göra. Vi har spöat på Runsten förr, både i kval och i seriesammanhang så det ska nog inte vara någon fara. Vi vet precis hur den där specielle bonden plöjer sina åkrar.

14 lag i elitserien till nästa säsong. Nej, det blir inte så. Jag slänger ut en snabb kommentar bara: Klokt beslut, det känns inte så sportsligt att bara kasta om förutsättningarna i ett sånt här skede. Nej det kommer bli bra till nästa säsong. Däremot skulle jag nog se en minskning till två division ett och betydligt fler matcher i elitserien inom en snar framtid. Hur det blir med den saken lär den som lever få se. Nu har vi en väldigt spännande kvalserie att se fram emot. Jag kanske till och med smyger upp och ser på när Sverieges näste stjärna gör skrot av Gävle.

Jag har funderat en del på mitt massageinlägg. Det ska bli något bra och därför väljer jag att skjuta på det hela. Bättre så än att hafsa ihop något bara för att.

Supermats fick en tvilling att ställa i bokhyllan. Ett pris för vinsten i poängligan division ett norra -06/07. Det är han väl värd. Det ger också mig en vinst i vårt vad, även om jag gladeligen ska erkänna att jag gärna lagt vantarna på det själv. En fjärdeplats får man vara nöjd med, IF Vesta var ju trots allt nykomlingar. Mats ledde med tre poäng inför slutomgången. City (Umeå) skulle möta City (Sundsvall) och inget av lagen hade något att spela för. Mitt tips var 10-9 till Umeå och 4+2 för poängligavinnaren. Facit blev 10-8 och 4+4 av Mats. Nå, får vara rätt nöjd med det.

Grattis Mats, när får jag mitt pris?

Gillade Limmets guide till slutspelets trashtalkers. Jag är själv av den uppfattningen att huggen (de verbala) i norrland är på en annan nivå än här "nere" i Uppsalatrakten. Jag kanske är ett undantag eftersom jag har växt upp med profiler som Vikström, Westman och Pelle Barrefjord, men vi spelade inte matcher där känslorna inte svajade. Junistiden i det laget (Gimonäs CK) var rätt tuff, men jag tror jag lärt mig en hel del av det. Under min tid där har vi mött Skellefteå ett par gånger, fast det finns nog inte kvar så många spelare från den tiden.

Funderar faktiskt på att skriva om lite ljuva anekdoter från den tiden. Det kanske kan vara något, Westman som är sportjournalist på Västerbottens Folkblad var tränaren som tog upp mig i A-laget. Han bloggar om Björklöven, i år går vi upp!

Nu tänkte jag sova ikapp lite eftersom det blivit lite sömn den senaste tiden, prinsessan klagar på att jag är trött jämnt, inte bra. Har inhandlat lite Mivitotal med uppiggande effekt. Hoppas att man inte blir dopingtestad ;)

God natt

/Mr Klister

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johan, kan man få din mailadress?

Anonym sa...

selle@hotmail.com

Mr Klister sa...

Haha, visst kan man få det. Den är som det står i inlägget ovanför selle@hotmail.com

Nu ser jag fram emot en härligt överfylld mailbox!

Anonym sa...

Jo du, nu får du mycket att läsa :o)

Anonym sa...

Härligt Selle! Du verkar ha "mycket nu" =) Ser fram emot morgondagens träning och förhoppningsvis några tuffa närkamper i sarghörnet.

Anonym sa...

Du styr uppspelen med bravur!! När kommer nästa inlägg? Jag väntar vid skärmen...

Mr Klister sa...

Allt har sin tid herr Mentor, den som väntar på något gott... Kommer en liten överaskning snart serru.