1.3.07

Bloggfight

Följer med stor nyfikenhet utgången av Sjöstrands och Hedas meningsskiljaktigheter i bloggvärlden. Dessa två tungviktare inom bloggvärlden är oense om elitserien skall ändras till 14 lag till nästa säsong eller inte.

Sjöstrand tycker, i korta drag, att man inte ska ändra på förutsättningar under pågående säsong, att det inte är bra med för många lag i elitserien så det blir siffror i stil med 17-2 och att man istället ska ändra nedifrån och göra om division 1 till en allsvenska eller två serieer istället för två.

Heda tycker att de lag som påverkas endast gör det i positiv riktning och att det därför vore dumt att inte ändra direkt. Heda är själv inblandad i Västerås som redan säkrat segern i division 1 mellersta och beslutet kommer att påverka hans eget lag i stor utsträckning. En sak som verkligen gör att Heda tycker som han tycker är att det, enligt honom, är helt fel att lag som vinner sin serie ändå måste kvala för att ta klivet upp i nästa serie.

De båda har skrivit inlägg på sina bloggar och Sjöstrand även en krönika berörande ämnet på Innebandynytt. Titta gärna in och bilda er en egen uppfattning. Vem jag håller på sparar jag lite för mig själv och jag följer utvecklingen så får vi se vem som i slutändan får sin vilja verkställd.

Hedas blogg hittar du HÄR.

Sjöstrands blogg hittar du HÄR. Sjöstrands krönika på Innebandynytt hittar du HÄR.

Läste för övrigt Jihdes krönika på aftonbladet idag. Där kommer det garanterat dyka upp ett mothuggsinlägg snarast, den gillade jag inte alls. Men nu blir er (mina läsare) hemläxa att läsa igenom den till nästa gång så att ni själva vet vad som där står när jag skriver om den i nästa post.

Jihdes krönika hittar ni HÄR.

Kan man få ont i magen av Mamma Scans köttbullar?

/Mr Klister

5 kommentarer:

Tomas sa...

Jihde slår nytt (bottenrekord) i krönika. Utan att låta som någon "hater", men jag anar lite simpel avund för att det mediala intresset flyttas från honom till något annat och något han inte kan.

Anyhow, blir intressant att se vad du har att säga om saken!

/Numera regelbunden läsare

Mr Klister sa...

Kul att du återkommer och anser det värt mödan att plöja igenom mina textalster. Jag har sett dig här förr och det värmer.

Jo, åsikter har jag gott om, och snart kommer en tunna av den varan hällas ut i salen.

Anonym sa...

Tjena !
Jag måste säga att jag håller med Jidhe till viss del, är själv ungdomstränare för närvarande och det är ett jävla zorrande hela tiden. Grabbarna kan knappt slå en pass efter marken men zorra det kan dom, tror dom. Visst är det kul att ungdomarna tränar teknik men för guds skull, de måste lära sig grunderna först. Inte kommer det att finnas Elitserien i zorrning i framtiden...

Anonym sa...

Jag håller också med Jihde.
Småfimparna som lirar kan ju som sagt inte slå en passning rätt. Ok om man f.ö. är en duktig lirare som börjar zorra på gamla dar (som du selnach), men att börja zorra det första man gör innan man ens har rökt sin första ganja... aj aj aj .... Kommer gå utför med the youngsters...

Anonym sa...

Med tanke på hur illa det luktar i vårt kylskåp så -JA!