5.3.07

Uppförsbacke

Motlut, motvind, ödets ironi, slarv, tung ryggsäck, felstuts, otur, stolpe ut, slappna av i fel läge, felbeslut, helt enkelt en jävla uppförsbacke.

Måste tycka synd om Sirius. Jag har alltid haft något emot dom av någon aledning, vet egentligen inte varför. Men det kändes som att de faktiskt var värda att vinna serien i alla fall. Har man legat i ledning HELA jävla säsongen ska man fan få chansen att kvala till elit. Sen tror jag att de skulle få det väldigt svårt att klara sig igenom kvalet. Ännu svårare skulle de få att klara sig kvar i elitserien, men det är en helt annan femma. Nu fick de inte ens chansen att försöka. Vet inte vad som är värst, vår eller deras sits. Kanske deras ändå...

Om vi vunnit idag, som vi var på god väg att göra, skulle vi varit klara för spel i division 1 nästa säsong med. Nu måste vi vinna ett kval först. Känns som att vi har spelat mot Runsten förr. Nu ska de vinna mot Skellefteå först och ett kval är alltid ett kval, vad som helst kan hända i ett kval. Det blir tredje gången på fyra säsonger för oss nu. Vi har vunnit ett och förlorat ett, bara hoppas att det blir vinst denna gång med.

Tydligen gillade herr Sjöstrand mitt inlägg om Zorro. Kul att få någon som tycker om det man skriver. Läs hans inlägg HÄR.

Han skriver: Johan Selanders blogg "Selles Sal" har de senaste dagarna upplevt en ny vår. Inlägget om Jihde och Zorro är magiskt, det är en text jag önskar att jag hade skrivit. Hur som helt, det är ännu en riktigt bra innebandyblogg att hålla koll på.

/Mr Klister

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är ju många som återkommer till din blogg, fortsätt skriva och förgylla vår vardag :o)
Tråkigt att det inte gick vägen mot Årsta, men ni fixar kvalet.

Mr Klister sa...

Tack för din uppmuntran fia. Känns bra att det finns några där ute som faktiskt vill vårt bästa.

Om jag kommer förgylla din vardag vet jag inte men jag kan i alla fall försöka.

Dina ord är behövda för tillfället.

Anonym sa...

Räknar med att du avgör kvalet med ett zorromål som du gjorde förra gången mot Runsten =)

Anonym sa...

kul:)

Anonym sa...

ja inte kan det vara roligt att vara P.B eller spelare i Sirius.

Han säger att de kanske inte var redo för elitserien, kan så vara med här uppe behövs fler elitlag på herrsidan. Umeå kan ju stoltsera med 1

Lider stort med VISBY, Gotland förtjänar fler lag i högsta serie med den positiva anda som råder kring innebandy

men då måste man vinna serien vilket de inte gjorde,
Det finns de som tycker annorlunda än jag om VISBY men alla kan inte tycka lika
Du, din blogg om min blogg fick Heda att kalla mig materialare i Umeå, så nu... förknippas man med ölmagar *ler* /Ingrid

Anonym sa...

Jag återkommer ofta till din blogg, tycker om att läsa det du skriver. Du har ju oftast tänkt till innan du skriver :o)
Hoppas att du inte lägger ner när säsongen är slut utan att du fortsätter med dina funderingar.
Jag kommer att följa ert kval, var så säker på det!

Mr Klister sa...

>>innebandyenligtmig

Härligt, kul med långa kommentarer. Var inne och kikade på din blogg och såg att några skrivit ut att de kommit genom min blogg, det fick mig att bli rätt så stolt faktiskt. Synd att de inte kommenterar här också.

>> fia

Ja, vi har ledigt nu en vecka för att komma tillbaka och göra en kraftansträngning så att vi kan vinna kvalet. Det ska gå bra! Klart som korvspad att jag kommer fortsätta efter säsongen. Då blir det ju silly season och massa kul försäsongsträning som man kan skriva om. Det gillar du/ni va?!

Anonym sa...

Det gillar vi :o)