22.3.07

Skrällkväll

Imorgon (läs idag) kväll blir två lag klara för semifinal.

AIK har inte slagit ur underläge under denna säsong. Kanske inte förra heller. Jag tror inte att de förstått själva att det är precis vad de gör för tillfället. Caperio har hela det psykiska övertaget som gnagarna brukar sitta på. För att de ska vinna denna tredje match MÅSTE dom spela som att de är underdogs. De MÅSTE hålla sig kyliga och inte balla ur när det börjar närma sig slutet på matchen. Något säger mig att det kommer bli en jämn match men att något felaktigt domslut eller dylikt kommer reta upp känslor hos de svartgula och då drar de på sig en onödig snackutvisning som C/T tar vara på. Kanske kan det till och med vara Jihde eller Fischer som snedtänder. Det är mitt tips att AIK spelar sin sista match för denna säsong ikväll.

Storvreta kommer att spela äckligt disciplinerat i försvaret och avgöra matchen mot Dalen i powerplay, något som övades under dagens träning. Jag spionerade lite smått då vi skulle in och träna timmen efter. Det skulle inte kännas helt fel att se fram emot en tredje kvartsfinal mot IBK Dalen istället för ett ovisst kval mot Runsten. Kohonen vaknar på allvar och serverar både Öhman och Kim med öppna mål.

Warberg kommer att slita hund för att brotta ner de vilda Helsingborgarna. Verkar vara en grym hype där nere och de matcherna skulle jag verkligen vilja se på plats. Warberg hade med sig två busslaster med supportrar till Helsingborg i måndags och det ryktas om att skåningarna kommer bräcka det med tre. Helsingborg är en förening som jag mer och mer börjat gilla. De har en alldeles lagom kaxig attityd. Publiken kommer och bara där tycker jag att de har ett stort plus mot tex Pixbo som är ett hån med sina bedrövliga publiksiffror. Bara att se på Mattias Andersson som väljer att skriva på för ett par år till, där har vi en målvakt med landslagspotential helt klart. Han säger att publiken är en stor del i varför han väljer att signa. Här tror jag att sudden måste till för att avgöra och där kliver varlfri Helsingborgare fram och täcker Kimmos backprojektil för att seda kontra in segermålet.

Pixbo vann med nöd och näppe i Morias gruva. Det var nog tur för dom det. Jag skulle inte bli förvånad om de knappa 500 i Lisebergshallen får bevittna ännu en tajt match. Dock rinner Hellgård och co iväg i slutet. Precis som kvartsfinal två i Helsingborg blir slutsiffrorna missvisande men Balrog har fortfarande häng. Tacka de nya gamlingarna för det.

Inte kommer man kunna bevittna någon innebandy alls live eftersom jag kommer nöta frislag, PP och uppspel med IF Vesta. Men tur är det att videoapparaten står hemma och är laddad för inspelning.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog stor risk att AIK får svårt att hålla nerverna i styr. Tror dom kommer att balla ur och Caperio glider vidare mot semi.
Naturligtvis får dom sällskap dit av Storvreta :o)

Anonym sa...

Vad är en kvartsfinal på tv mot en härlig kväll med Vesta i b-hallen? Ingenting...

Anonym sa...

Man får inte alltid som man vill :o(

Anonym sa...

Nöjd med tippningen?

Mr Klister sa...

Jag är grymt nöjd med tippningen herr eller fru anonym. Att sedan det verkliga resultatet inte instämmer med min tippning det är inte mitt fel. Det är trots allt inte jag som spelar.