16.12.06

Vestas nordligaste äventyr

Sitter och lyssnar till "Sondre Lerches" Two way monologue. Fan va bra låt det är, nästan löjligt. Det får lov att bli nästa projekt att lära sig plinka med på gitarren till (sanningen är att det är många låtar som ligger i den högen och av någon anledning så kommer jag mig aldrig för att sätta tänderna i dom).

Nykomlingarna IF Vesta ska alltså bege sig upp till de norrlänska skogarna för att möta det forna elitserielaget Wibax IBF Piteå. Det ska bli en spännande match. Piteå som idag (lördag) spöade Årsta efter förlängning ska förhoppningsvis vara åtminstone LITE trötta i fötterna till imorgon. Wibax har lyckats klättra förbi oss i tabellen och det kommer garanterat märkas att detta är en så kallad 6-poängsmatch.

Wibax är ett lag som jag personligen mött ett antal gånger under min tid i Umeå City. På den tiden spelade de ett mycket skumt 1-3-1 system med Jonas Holmgren (fd Cityspelare) som "libero". Det har de lyckligtvis övergett men det hindrade inte svarta laget från att testa just det under måndagsträningen. Ni som undrar hur det gick kan ju fråga gula laget.

Själv har jag varit nästan skrämmande kall de senaste veckorna. Kalibreringen på mina mäktiga canadien har inte varit bra alls. Frågan är då, vad gör man när det inte fungerar? JO, man vinklar upp. Det är lite av min patentlösning för det mesta. Sedan krutröken lagt sig efter bortamatchen mot handen så har inte mycket gått åt rätt håll. Gabbe sa till mig, när vi sprang på varandra på stan idag, att jag skulle få islossning mot Wibax så jag får väl tro på honom.

OM vi gör 13 mål eller mer blir vi första lag i vår serie att uppnå 100 gjorda mål. Om man ska se till vårt första möte så kanske det inte är så troligt eftersom det ganska länge var en jämn tillställning som vi till slut vann med 7-4.

"José Gonzales", Slow Moves... José var en av de väldigt få artister som jag faktiskt såg under mitt besök på hultsfredsfestivalen -04. Jag har upplevt hultsfred vid fyra tillfällen men det är en helt annan historia. Ni som inte har någon aning om vem José är så föreslår jag att ni laddar hem hans album Veneer.

Hur kommer då matchen att gå?

Vesta har en ganska sargad trupp med en hel del bortfall i form av sjukdommar, skador och avhopp. Vi har tappat lite av det som har tagit oss så långt hittils. Nu är det vi som är kvar som måste se till att vi inte rasar ihop. Jag är personligen övertygad om att vi absolut hör hemma här och att vi defenitivt ska spöa Årsta i årets sista match så att vi hamnar före dom i tabellen. Det vore ganska skönt. Det är kul med rivalitet. Kul att det byggs upp lite stämning innan två lag ska mötas. Kändes lite tråkigt att vi inte kunde stå upp bättre mot Sirius. Nu var det istället Årsta som fick beröva Sirius segern som första lag. Det skulle ju varit vi. Jaja, vi får göra vad vi kan för att sluta före Årsta i tabellen så kan de snacka bäst de vill om vilka som vann derbyn hit och dit. Men nu var det ju matchen mot Wibax det gällde. Nyckeln till att vi ska vinna denna tillställning kommer nog att vara om vi lyckas få upp tempot i matchen. Det är då vi är som bäst. När det blir mycket fart och fläkt.

Eftersom det gick så bra när jag tippade resultat mellan Sirius och Årsta så provar jag mig på igen.

Tips, Tendens/Piteå vs IF Vesta: 3-8
Tips, IBK Alba vs IBK Handen: 6-6 (7-6 i sudden)

Har lite svårt att analysera Handen och Alba men jag provar mig på att gissa resultatet i alla fall. Det vilar någon slags förbannelse över IBK Albas Jernvall. Varje gång vi verkar komma dit på besök så spelar vi som om vi aldrig spelat ihop tidigare och det brukar aldrig gå bra. Jag gissar att handen råkar ut för samma sak.

En icke nämnd spelare i IF Vesta anser att "Det våras för Sheriffen" är den kanske skönaste rullen som gjorts. Jag håller inte med.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte gör några mål i Piteå så slår jag ihjäl dig!

Anonym sa...

Tur hade du!

Mr Klister sa...

mmm, jag kom visst undan med blotta förskräckelsen.