14.12.06

Bakluckor är farliga grejer.

Efter att ha smaskat i sig ett par-sju saffransgifflar och kollat på sporten så fastnade jag framför Fredrik Lindströms tv-program "Världens modernaste land". Det visade sig att han återigen lyckats med att skapa ett fullständigt genialt och knivskarpt program. Han vrider och vänder på vårt språk på ett sätt som gör mig väldigt intresserad samt smärtsamt påmind om vilken nivå jag själv ligger på. Jag kan bara drömma om att någonsin behärska språket på samma sätt som han. Här kommer ett exempel som jag kommer ihåg (jag skrev helt enkelt ner det, annars hade det försvunnit till samma plats dit de flesta av mina idéer hamnar).

  • "Alkoholen är vårt sociala glidmedel".

Dagens rekommendation: Se till att boka tid för, eller, spela in de resterande sex avsnitten av "Världens modernaste land".

Dagens citat: "Alltså, bakluckan på en bil... det är ju bra om den stannar uppe när man öppnar den. Om den inte gör det så kan det ju bli farligt. Den kan falla ner i nacken". (sagt av en spelare i IF Vestas herrlag som garanterat kommer att bli citerad fler gånger i Selles Sal)

Inga kommentarer: