22.12.06

Uppehåll?

Jaha, då sitter man här igen.

Nu börjar, precis som alla år jag bott här i Uppsala, återtåget till Umeå/Örnsköldsvik inför julen. När man, som god I-landsmedborgare, går omkring och surt gnäller på varandra (bakom ryggen självklart, man skulle ju inte drömma om att stå för sina åsikter när man är sådär lagomt svensk) i julens sista rush kan det vara bra att tänka på de som inte har massa klappar att kasta pengar på. När vi svär för "att detta året inte heller blev precis som man hade tänkt" kan det vara bra att tänka just så, så att man får lite perspektiv på sin samvaro. Det är inte alla som har någon att köpa fina klappar till. Det är inte alla som har pengar som de kan lägga på annat än mat. För övrigt så är det inte alla som har det ens en gång, mat alltså.
Tänk på det i denna sjukt kommersialiserade högtid. Är det en högtid för de flesta i Sverige tror ni? Jag är inte så säker på det. Säkert är det underbart för många men alldeles säkert så är julen ett rent helvete (om ni ursäktar språket) för en hel del människor med.

Meningen, förutom Jesus och herdarna och allt det där, att man (läs tomten) ska ge varandra gåvor som ska visa att vi tycker om sina nära och kära.

Hur blir det med innebandy då? Tjaa, Det blir lite långt att pendla till träningarna här nere i Uppsala när man ska käka julbord och gröt i Umeå/Ö-Vik så vad ska man då göra?
Jag har under de senaste tre åren dykt in på, mitt gamla lag, Umeå Citys, träningar och förgyllt stämningen men nu är de ju bittra konkurrenter i samma serie så vi får se om man är välkommen.

Betydligt mer prestigeladdat och kanske årets största idrottshändelse alla kategorier är såklart den Selanderska innebandykampen i Arnäsvall. Sist jag hörde så var det Canal+ som hade köpt TV-rättigheterna men jag är inte riktigt säker. När, flickvän, pojkvänner, kusiner, morbröder och grymmast av alla Morsan gör entré brukar det smälla rejält. Många smällar, blåmärken, oförglömliga dragningar och snygga pass kommer det att bli och förhoppningsvis kommer man hamna på samma lag som morsan så att man får vinna detta stekheta slag.



Nå, nu får det vara nog med detta, jag är ju trots allt, som vanligt, sjukt stressad. Om ni inte visste det så är jag tidsoptimist. Om tio minuter MÅSTE jag vara klar att åka med bilen som ska skjutsa mig en bit på väg. Men det var ju bra mycket viktigare att slänga in ett snabbt litet inlägg här än att faktiskt styra upp packningen.

Jaja, om vi inte ses eller hörs så får jag önska en synnerligen god jul till er ALLA!!

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Selle!! Du måste ta några bilder där mor Selander gör en zorrofint...

God Jul & Gott Nytt år!!

Anonym sa...

God jul!

Mr Klister sa...

Jag ska se vad jag kan göra åt den saken herr Blush! Dock är jag rädd att hennes zorrofinter är så nyskapande att de totalt skulle revolutionera hela innebandyvärlden. Därmed kan det vara bäst att inte föreviga någon av dessa, men jag ska göra ett försök.

>> Fia
Tack det samma!