21.12.06

Julyran


Då har man vandrat omkring två dagar i rad i Uppsalas julyra. Snack om att folk skulle behöva lära sig att powershoppa som jag ibland. Nästan så att världen skulle vara en bättre plats om inte det skulle vara en sån hype på det här med jul. Det som ska vara något härligt, att ge varandra gåvor och umgås och träffa släkt och vänner har på något sätt förvanskats till att bara bli en massa press och inget duger och man måste det ena och man måste det andra.

Nej, sluta stressa och känna massa press så kanske julen återigen kan bli något lugnt och mysigt.
Här kommer ett grymt tips för att effektivisera ditt julhandlande: Se till att tänka igenom lite vad som ska inhandlas på ett ungefär och fundera på vilka affärer som du bara MÅSTE besöka. Släng sedan på dig halstuken och en mp3-spelare fullmatad med skön musik. Glid sedan omkring i julrushen utan att känna av stressen av allt annat folk för att du diggar med till din favoritmusik. Fungerade utmärkt för mig.

Årets julklapp då? Är det någon som har något tips vad det kan vara?

Jag lämnar nog den frågan lite öppen så får jag se om jag kommer på något. Om det nu blir så att tomten aldrig kommer så vet du varför...


/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer inte att få en enda julklapp. Så dum som du har varit;) Puss

Mr Klister sa...

Kanske kan stämma, men då har jag iaf haft glädjen av att fått vara dum ett helt år. Det kanske är värt det... det beror nog lite på vad alla andra som försökt vara snälla får. >:|

Anonym sa...

Årets Look-a-like! Vem är vem? Mr Klister till höger och Santa Cannabis till höger eller tvärtom? ;-)
Skämt åsido, mycket bra jobbat med bloggen Selröv! Riktigt kul läsning för en gammal rugguggla. Du är lika produktiv i cyberrymden som på planen.

Mr Klister sa...

En får tacke, en får tacke (som man säger i Ångemanland).

Tro mig, nöjet är helt på min sida!