15.12.06

Innebandybloggar

Vad gör man en fredagkväll?

JO, sitter och surfar runt på nätet och spanar efter andra likartade personer som plöjer ner en massa tid i att berätta vad just de tycker om allt och inget i sina bloggar. Tänkte att jag skulle lista några innebandybloggar som jag tycker är bra och intressanta att läsa, kanske kan vara kul att bli tipsad om lite nya ställen att surfa runt för att fylla på nördskafferiet med onödig innebandykunskap.

Först ut har vi en karismatisk målvakt som skriver mycket om innebandy och annat med i sin blogg. Jimmy "Limmet" Lundin, vaktar Ö-Viks målgård, iaf tills han fått nog (som han av ett sammanträffande fick i deras hemmamöte med oss 7-14 i Vestas fördel, se det gärna som en psykning). Här har vi ett pokerspelande Lundellfan som defenitivt gör det värt att spendera lite tid med att plöja igenom det han skrivit. Det som gör det hela extra intressant, för mig då, är att vi spelar i samma serie. Jag ser fram emot bloggkampen inför vårt nästa möte 20/1 15:30 i Allianshallen.

Vi fortsätter med en backklippa, intressant nog så är både Limmet och denne #33 runt samma ålder som mig. Kanske är något sorts behov att dela med sig av de erfarenheter man samlat på sig under sin karriär, eller så är det helt enkelt ett behov att synas och kanske få lite cred för något man gör, vad vet jag. Hur som helst heter han Danne Bron-Sundbon och är capitano i Capeiro/Täby FC i elitserien. Hans blogg är till bredden fyllt med riktigt feta inlägg och är en ordvrängare av rang. Det är inte för intet som han kallas för "poeten från Bagis".

En av innebandyns stora "tyckare", inte alltid den mest omtyckte men iaf, Mika Packalen, lägger även han ner tid på att sprida sina tankar om innebandy och en hel del annat via en blogg. Packalen har gjort sig känd för att fylla sina lag med attitydspelare och har en frän inställning till allt vad innebandy heter. Där har vi en lirare som berör, sånt diggar jag. Jag skulle nog trivas som fisken i vattnet i en dylik omgivning. Det är kul med folk som sticker ut och säger vad de tycker. Han återfinns numera nere på Gotland som coach för Visby ibk. För ett par-tre säsonger sedan så återfanns de i samma serie som Vesta, en division 2 södra norrland som de sprang hem i stor stil (tyvärr så åkte vi ur det året men det är en annan historia).

Ja, där har ni tre stycken höginstressanta bloggar som alla behandlar innebandy och en hel del annat.
(Bild: Världens bäste, alla kategorier, bara kolla in frillan)


/Mr Klister

Inga kommentarer: