13.12.06

Derby direkt

Nu kommer ju denna blogg att publiceras vilken dag som helst och direkt är det dags för ett hett uppsaladerby. Suveräna serieledarna Sirius ska ta emot unga Årsta i Fyrishov (på vår träningstid). Det ska bli väldigt intressant, framförallt ska det bli intressant att själv kunna få utrymme att skriva om det.

  • Kommer Sirius kunna spela ut hela sitt register?
  • Kommer skallepär att göra något mål? (i Sirius eller Årsta)
  • Kommer vi få se en tempofattig och tråkig tillställning eller kommer lagen bjuda upp till dans?
  • Kommer någon överhuvudtaget att läsa detta eller skriver jag enbart för mig själv?
  • Kommer serien vara död redan innan juluppehållet?
  • Kommer grabbarna Jansson (den ene enligt mig Sirius bäste spelare, vem av dom får ni lista ut själva) att komma till spel eller ligger dom och kräks?
Själv så tror jag på Siriusvinst, lite trist men vafan. Jag har svårt att se att Årsta ska kunna rubba Sirius. Motivationen lär ju inte saknas hos de unga junisarna iaf (för alla som spelar i Årsta ÄR väl junisar?). Tänk att få vara det första laget som spöar superlaget Sirius! Och nästan ännu bättre, tänk att få spöa Sirius när Vesta blivit krossade med 9-4 av de samma! Det smäller nog nästan högre (i alla fall skulle det göra det om jag nu spelat i Årsta, tror jag iaf. Iofs gör jag ju inte det så då spelar det nog ingen roll).

Sirius vs Årsta: 7-3


SÅ, nu har jag redan börjat tycka saker. Det var ju riktigt kul detta! Nu hoppas vi på en bra match så jag tycker det är värt att kludda ner något här när jag kommer hem!

/Mr Klister

Inga kommentarer: