1.8.08

Int är du nå gay int!

I helgen är det gay för hela slanten. Hela Stockholm färgas i olika färger och fullkomligt exploderar av bögar (ja man får säga så, man förolämpar dom inte bara för att man sägaer bögar). Nu kanske du som läsare får uppfattningen att jag är någon slags expert på ämnet men detta är faktiskt den första pridefestival som jag uppmärksammat.

Troligen kommer det, i år, bli så att jag tar med mig ett gäng sköna lirare för att se på detta spektakel. Jag har höga förväntningar och jag hoppas på att det många gånger om ska vara värt pengarna. Man kanske rent av kan få lära sig några nya moves att släppa loss på dansgolvet.

Av vad jag har luskat fram från de kvinnliga innebandykollegor som jag pratat med om saken har jag förstått att en ganska hög procent av alla damlag innehåller homosexuella. Och nu stoppar det heller inte där utan det springer oftast omkring fler än en med. Nästan som att det verkar som att innebandy är en homotätare idrott än andra, när det gäller tjejer iaf. Nu kommer vi till problematiken. Jag har spelat innebandy sedan början av 90-talet och aldrig stött på någon kille som varit gay. Inte vad jag har vetat om iaf. Hur fan kommer det sig?

Vad är det som är så farligt att komma ut som kille och innebandyspelare som inte är så farligt som tjej? Eftersom jag inte varit med om att spela i samma lag som någon (öppet) homosexuell så vet jag inte hur jag skulle reagera. Jag har svårt att se att det skulle vara något som helst problem. De är nämligen människor med två armar och två ben som alla oss andra. Varför ska det vara så förbannat motstånd mot manliga bögar för? Det är ju nästan så att blir förbannad. Vi lever ju för helvete på 2000-talet.

(Bild: hämtad från Carolina Gynnings blogg. Tagen i ett innebandyomklädningsrum?)

Sedan måste jag lägga till att jag faktiskt är förvånad att inte fler tjejer har insett hur vackra ni själv är så att ni börjar spela på er egen planhalva. Det är iofs bra för mig som kille men hallå, hur många fler snygga tjejer finns det än killar? Jag kanske är lite partisk i frågan men nog finns det 3-4 gånger så många?!

Nu är det dags att styra lite festligheter, bäst att passa på nu när träningen börjar på tisdag.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå mannen!! Allt bra med Semjonov #11?? Ser att du lagt ut en bild från Storvretas lagfest ;) Eller var det möjligen Årstas inkilningsparty?? Vi hörs gubben.. / Niko #33

Anonym sa...

Ja, visst är det väl lite underligt att man aldrig hör om någon gay innebandyspelare.
För naturligtvis finns det homosexuella inom innebandyn också som överallt annars i livet. Vi möter homosuxuella överallt, men många väljer att inte visa att dom föredrar sitt eget kön. Likväl som en del tycker att det är väl onödigt att gå efter kön och blir intresserade av människor i stället, oavsett kön.
Jag hoppas att den som är modig och "kommer ut" blir accepterad av sina lagkompisar och att dom inser att man inte alls behöver ha "bögskräck".

Mr Klister sa...

>> Dille

Ja, precis. Att du kände igen oss trots att vi inte hade våra matchställ på oss. Det var skarpt gjort av dig! Vi i Årsta har ännu inte haft någon inkilning men det kommer väl det också.

>> Mona

Håller med dig till hundra procent.