25.8.08

Skit i jantesverige

Surfade runt lite i brist på annan vettig sysselsättning en söndagkväll. Smet in på Sjöstrands blogg och han tipsar om Johannes Skogs blogg. Sjöstrand är en snubbe som verkligen draggar internet efter nya bloggar och jag fattar inte riktigt hur han hinner med att följa allas subjektiva tolkning av innebandysverige. Om det är något som han gör bra så är det att snoka fram alla sveriges innebandybloggare, det kan ingen ta ifårn honom.

Säga vad man vill om att Sverige är ett land där jantelagen regerar och alla som sticker ut blir baktalade och klassade som divor och förmodligen idioter också men herr Skogs senaste inlägg är jävligt skönt. Otroligt snygg skrivet. Jag kunde nog inte gjort det mkt bättre själv. Hoppa in och läs det själv HÄR vettja!

Själv så spelade vi (Årsta) match mot Hagunda i helgen. Här bjuder jag på en kort sammanfattning. De spelade precis som de ska och vi spelade precis som vi inte ska. Vi har varit bra alla matcher hittills denna försäsong och denna matchen tog sviten slut. Vi gjorde helt enkelt inte vårt jobb. Vi ställde ut skorna och trodde att Hagunda skulle kissa på sig för att vi råkar spela i en högre division än dom. Det gjorde dom inte. De vann och vi förtjänade att torska. Tur att det kom nu under försäsongen så att vi har en chans att rätta till det hela tills de viktiga matcherna sätter igång.

Storvreta vann planenligt mot Sirius idag söndag. Sirius tar tjugo spänn inträde, bittra åskådare gnäller men kommer ändå och kollar för det är en match man inte vill missa. Smart drag tycker jag. Något säger mig att de inte kommer ha så många åskådare så många fler matcher denna säsong. Sirius kommer helt klart att sluta högt upp när serien summeras. De har en väldigt hög kvalité på sina spelare och det gäller bara för dom att få ihop det så kommer de vara livsfarliga.

Storvreta fortsätter att matcha sina juniorer och de har verkligen fått chansen att visa framfötterna och de har några sköna lirare som likt Stenberg inte förstår vad ordet respekt betyder. Beträffande Vretas nyförvärv så väljer jag att inte kommentera så jag slipper bli beskylld för att vara bitter. Det tar jag när jag sett lite mer av säsongen.

Nu är det dags för bingen.

/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Niklas Jihde kör döende svanen,ta lite lärdom av denna video så har du innebandysveriges snyggaste målgester:
http://www.youtube.com/watch?v=l9CkZPIEVkk

Per Nordström sa...

Hallå Johan!

Angående David Ahlmark; jag ska se vad jag kan gräva fram ur arkivet...

/Nordström/

Mr Klister sa...

>> Ida

Ja, vi får se vad jag dammar av för målgest i Årsta.

>> Nordström

Härligt. Jag längtar!

Anonym sa...

Lite smuts från Ahlmarks garderob vore ju gött, hehe ;)