30.7.08

Magget

Idag damp senaste magget ner i brevlådan, trevligt. Denna gång var den knappt ens försenad någonting. Eftersom att jag vanligtvis brukar få vänta bra länge innan jag har den så blev jag glatt överaskad denna gång.

Kul med en lista på de 20 bästa kvinnliga spelarna. Lite fegt dock tycker jag att de ska peta in en massa "utlänningar" på listan bara för att. Nog fan finns det fler svenskor som borde placera sig högre upp. Eller kanske har jag fel?

Att jag ska ha fel faller ju iofs på sin egen orimlighet. Eftersom jag helt enkelt inte har fel. Och för er som undrar så är Mälaren en sjö. Den är Sveriges tredje största.

Herr Blomberg är en cool snubbe men nog fan borde de kunnat hitta på något mäktigare för en framsida på Magget?! Något säger mig att den karln kommer göra sjuka mängder med poäng den kommande säsongen. Han, Micke Karlsson och peta in vilken grovjobbare som helst som tredjefiol så ska ni se att det blir åka av. Nu är det endast framåt jag tänker på eftersom karln inte kan spela försvar överhuvudtaget. Men man ska väl kanske göra det man är bra på helt enkelt.

På väg hem, löpande såklart, från det 2.5 timmar långa beachvolleypasset stötta jag på Holma (tränare i Vreta) och jag måste säga att han såg otroligt sommarfräsch ut. Vi snackade upp vårt möte den 16 augusti litegrann och det gör att jag ser fram emot det ännu mer.

Kul att man blev nämn i magget med. Nummrets blogg och belönad med en 6:e-plats på listan. Kanske betyder att jag får försöka sätta lite fart här så det händer nått.

/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, dags att det händer lite här inne igen. Det har varit väldigt dött ett tag tycker jag.

Mr Klister sa...

>> mona

Helt korrekt uppfattat. Det har varit stendött. Men uppenbarligen så renderar det poäng i maggets lista att inte skriva något så jag kanske kommer toppa den om jag lägger ner bloggen, vem vet...

Anonym sa...

Det låter ju logiskt, men jag tycker inte du ska satsa på det.
Skriv istället och förgyll vår vardag med dina små berättelser.

Mr Klister sa...

>> mona

Ska bli!