20.8.08

Alla goda ting är tre

Jokern, som jag skrev om tidigare var en föredetta storvretaspelare. Han har spelat i Årsta förut och heter Patrik Jansson. Han var med och spelade center mot självaste Storvreta IBK. Han hade det nog lite tungt med flåset men skötte sig annars bra. Det är verkligen en lirare som har grym potential.
Tyvärr insåg han att motivationen inte finns för en satsning i division ett och han har aviserat sitt avhopp. Snabba puckar men jag tycker det är bra gjort av honom att säga ifrån direkt att det inte kändes rätt. Det är mycket bättre än att vi ska bli förvånade precis innan serien startar.
Jag önskar honom helt enkelt all lycka i framtiden. Det vore tråkigt om en sådan lirare lade klubban på hykllan för gott vid en sådan ung ålder.
Nu ligger Årsta inte på latsidan när det gäller värvningar utan vi har redan hunnit kompletera laget med en ny forward. Det är den gamle vestabekantingen Andreas "Ador" Dahlin som numer är Årstas ålderman. Det ska bli kul att se vad han kan uträtta i en ny omgivning.
Nyligen anlände även Gustav "elitseriegurra" Strömfors till truppen. Han är en otroligt kompetent back som aldrig eller iaf väldigt sällan gör något misstag under en match. Han kommer närmast från Sirius där han tydligen inte skulle tagit en plats. Väldigt konstigt tycker jag men det är inte jag som tar ut truppen.
Nu är vi iaf tre lirare från det gamla Vesta. Kul!
Såg i innebandymagazinet att Sirius värvat John barck från Köping. Jag som trodde att han spelat i Sirius två säsonger redan, konstigt. Jag verkar inte alls hänga med.
/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte Patrik spela med H3 då?

Mr Klister sa...

>> anonym

Kan och kan. Patrik "kan" spela med oss men problemet är att han inte känner något sug efter innebandy. Gör man inte det så är det ingen idé att spela i något lag. Så tror iaf jag att han tänker.